جمعه 30 شهریور 1403

پرونده نگریرا از دید رئیس لالیگا / تباس مدعی شد: به نظرم بارسا مجازات می‌شود

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
پرونده نگریرا از دید رئیس لالیگا / تباس مدعی شد: به نظرم بارسا مجازات می‌شود

خاویر تباس، رئیس لالیگا، در پادکست جوردی وایلد شرکت کرد و در مورد موضوعات مختلفی از جمله پرونده نگریرا و بارسا و همچنین موضوع نژادپرستی علیه وینیسیوس جونیور صحبت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، تباس یکی از شخصیت‌های برجسته در فوتبال اسپانیا است و همیشه در مرکز توجه قرار دارد. در این گفتگو، او به موضوعات مختلفی از جمله ورودش به دنیای فوتبال به عنوان رئیس باشگاه هوئسکا، آغاز کارش به عنوان رئیس در دسته دوم، تبانی در مسابقات و در نهایت رسیدن به ریاست لالیگا پرداخت.

یکی از موضوعات مهمی که مطرح شد، پرونده نگریرا و پرداخت‌های باشگاه بارسلونا بود. تباس در این باره گفت: «وقتی از این موضوع مطلع شدم، اولین چیزی که به عنوان وکیل به ذهنم رسید این بود که از نظر ورزشی این موضوع مشمول مرور زمان شده است. اما این به این معنا نیست که ما در مورد آن تحقیق نکنیم. ما به دادستانی شکایت کردیم زیرا معتقدیم این مسائل باید در اسرع وقت روشن شود.»

تباس در ادامه توضیح داد که چرا فکر می‌کند بارسلونا به نگریرا پول پرداخت کرده است: «به نظر من، تا به امروز ثابت نشده که این پول‌ها برای پرداخت به داوران بوده و من فکر نمی‌کنم که این موضوع ثابت شود. موضوع این است که بارسلونا به نگریرا پول پرداخت می‌کرد که به نظر من برای تعیین داوران بازی‌ها بوده و نه خرید خود داوران. در نهایت فکر می‌کنم آنها مجازات خواهند شد اما در حد داستانی که رسانه‌های مادریدی می‌سازند.»

تباس همچنین در مورد وینیسیوس جونیور، بازیکن رئال مادرید، صحبت کرد و گفت: «وینیسیوس در رهبری مبارزه با نژادپرستی کار درستی انجام می‌دهد. او کمپینی قابل تحسین را هدایت می‌کند، اما باید رفتار خود را در زمین بازی اصلاح کند. این کار دشوار است، زیرا بازیکنان تحت فشارهای دیگری هستند، اما او باید تلاش کند زیرا اگر این کار را انجام دهد، در مبارزه با نژادپرستی کار بزرگی انجام خواهد داد.»

در مورد اینکه آیا اسپانیا و فوتبال آن نژادپرست هستند یا نه، تباس گفت: «اسپانیا نژادپرست نیست و فوتبال هم نژادپرست نیست، اما حوادث نژادپرستانه‌ای وجود دارد که باید آنها را از بین ببریم.»

یکی دیگر از موضوعات مورد بحث، دشمنی تباس با فلورنتینو پرز، رئیس رئال مادرید، بود. تباس توضیح داد که این دشمنی از زمانی شروع شد که بحث فروش حقوق تلویزیونی مطرح شد. او گفت: «وقتی به عنوان رئیس لالیگا منصوب شدم، رابطه خوبی با فلورنتینو داشتم تا زمانی که بحث فروش متمرکز حقوق تلویزیونی مطرح شد. فلورنتینو به من گفت:«خاویر، تو به حرف من گوش نمی‌دهی» و من پاسخ دادم:«نه فلورنتینو، من به حرفت گوش می‌دهم، اما به آن عمل نمی‌کنم.»

تباس همچنین در مورد وضعیت مالی بارسلونا و نحوه مدیریت آن توسط لاپورتا صحبت کرد و گفت: «بارسلونا در وضعیت بدی نیست. وقتی لاپورتا به عنوان رئیس منصوب شد، اعلام کرد که باشگاه 500 میلیون یورو ضرر کرده است. وقتی یک نهاد 500 میلیون یورو ضرر می‌کند، باید یا آن را جبران کند یا دارایی‌ها را بفروشد. بارسلونا مجبور بود یک برنامه بازسازی ارائه دهد و نمی‌توانست بازیکنان جدیدی را به خدمت بگیرد زیرا این کار باعث افزایش دستمزدها می‌شد.» تباس توضیح داد که بارسلونا اشتباهاتی مرتکب شده که نباید انجام می‌دادند. او گفت:«برای اینکه بار بیشتری بر دوش بارتومئو بیندازند، 160 میلیون یورو به عنوان ذخیره‌های باشگاه که وجود خارجی نداشتند، به داخل حساب‌هایشان بردند. این مبلغ را به 560 میلیون یورو ضرر اضافه کردند. به هر حال، طبق قوانین لالیگا، نمی‌توانستیم به آنها اجازه دهیم بازیکن جدیدی به خدمت بگیرند، اما آنها این کار را کردند. قوانین لالیگا اجازه می‌دهد که اگر بازیکنی را از تیم خارج کنید، می‌توانید بازیکن جدیدی را با 60 درصد قیمت آن به خدمت بگیرید و با 40 درصد باقی‌مانده بدهی‌ها را پرداخت کنید.»

پرونده نگریرا از دید رئیس لالیگا / تباس مدعی شد: به نظرم بارسا مجازات می‌شود 2