چهارشنبه 4 مهر 1403

پروژه مسکونی سایه پیشگام در احیای معماری ایرانی - اسلامی

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
پروژه مسکونی سایه پیشگام در احیای معماری ایرانی - اسلامی

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری جنوب، مورخ 28 شهریورماه ماه 1403 دکتر علیزاده (مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن) با همراهی دکتر یعقوبی فر (مشاور برنامه ریزی توسعه کسب و کار)، مهندس ارشدی (سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه کسب و کار)، مهندس راسخی (سرپرست معاونت فنی و اجرایی) از پروژه مسکونی سایه بازدید به عمل آورد.

در این بازدید راسخی گزارش مختصری از نحوه اجرای این پروژه و قابلیت های آن ارائه نمود. پس از آن یعقوبی فر نیز درباره وضعیت اسناد پروژه ها و نحوه بهره برداری توضیحاتی عنوان نمود.

در ادامه علیزاده از پروژه مسکونی "سایه"، از موفقیت این پروژه به‌عنوان یکی از نمونه‌های برجسته استفاده از معماری اصیل ایرانی - اسلامی، تمجید کرد. این پروژه که به دست توانمند مهندس محمود امیدبخش طراحی شده و موفق به کسب جایزه معتبر "میزان معماری" شده و به‌عنوان نمادی از تلفیق هنرمندانه معماری سنتی با نیازهای مدرن جامعه شناخته می‌شود.

در این بازدید، علیزاده با اشاره به ویژگی‌های برجسته معماری پروژه "سایه"، استفاده بهینه از فضاهای محیطی و به‌کارگیری المان‌های شاخص مسکن جنوب را از نقاط قوت آن برشمرد. او تاکید کرد که این پروژه نمادی از تداوم و هویت معماری اصیل ایرانی - اسلامی است و می‌تواند الگویی برای سایر پروژه‌های مسکونی کشور باشد. مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن همچنین بر اهمیت حضور واحد بهره‌برداری از پروژه‌ها و کمک به هیات مدیره در رعایت ضابطه‌ها و حاکمیت شرکتی تأکید کرد و گفت: «تامین بانک زمین، از اصلی‌ترین شرایط برای ادامه حیات و توسعه فعالیت‌های مسکن جنوب است و باید به‌عنوان یک اولویت کلیدی مورد توجه قرار گیرد.»

این بازدید نشانگر عزم مسکن جنوب در بازگشت به ریشه‌های فرهنگی و ایجاد فضاهای مسکونی متناسب با هویت ایرانی - اسلامی است، در حالی که استانداردهای مدرن و بهره‌وری اقتصادی نیز در آن رعایت می‌شود.

--> اخبار مرتبط