سه‌شنبه 12 تیر 1403

پزشکیان عدالت‌خواه شود

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
پزشکیان عدالت‌خواه شود

اصلاح‌طلبان: مردم دیگر تحمل برنامه‌های بازار آزادی جناح اصلاح‌طلب و اعتدالی را که مردم را به حال خود رها می‌کنند ندارند.

سرویس سیاست مشرق - بررسی رسانه‌های اصلاح طلب بیانگر آن است که آنان در تحلیل چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این انتخابات را شبیه انتخابات 1384 دانسته و به مسعود پزشکیان توصیه می کنند برای موفقیت در دوم انتخابات باید عدالتخواهانه‌تر رفتار کند.

رسانه‌های اصلاح طلب با بیان اینکه در انتخابات 8 تیرماه پویایی‌ها اجتماعی از تقسیم‌بندی سنتی جناح‌های سیاسی فراتر رفته و همه حیرانند که چگونه هم مشارکت پائین است و هم نامزد اصلاح‌طلبان رای اول را آورده است، تصریح می کنندکه در غیاب طبقه متوسط در شهرهای بزرگ، طبقات محروم و حاشیه‌ای (به‌لحاظ اقتصادی و جغرافیایی) گرایش‌های مشخص عدالت‌طلبانه را انتخاب کرده‌اند.

به باور رسانه های اصلاح طلب، هر دو نامزدی که به دور دوم می‌روند از دور بسیار به هم شبیه‌اند چرا که پیامی کلی درباره بازتوزیع منابع به جامعه داده‌اند یکسان است اما وقتی نزدیک می‌شویم می‌بینیم بسیار متفاوت از یکدیگرند. این رسانه‌ها اما در ادامه با بیان اینکه مسعود پزشکیان نماینده چپ‌گرایی دموکراتیک و سعید جلیلی نماینده پوپولیسم است، تاکید می‌کنند که در هفته آینده ما باید میان این دو گزینه، یکی از انتخاب کنیم یا می‌توانیم خودمان را کنار بکشیم.

این رسانه‌ها اعتراف می‌کنند که مردم دیگر تحمل برنامه‌های بازار آزادی جناح اصلاح‌طلب و اعتدالی را که مردم را به حال خود رها می‌کنند ندارند.

این رسانه‌ها نوشته‌اند که پزشکیان باید تا حد توان در دور دوم خودش را از گفتمان «خودت بمال» دور کند و تصویر مردی مردمی و عدالت‌خواه را که در دور اول از سوی بخش مهمی از جامعه پذیرفته شده، تقویت کند.