جمعه 1 تیر 1403

پور محمدی: متاسفانه فقط 30 تا 35 درصد برنامه‌ها اجرا شده است + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
پور محمدی: متاسفانه فقط 30 تا 35 درصد برنامه‌ها اجرا شده است + فیلم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر در خصوص تدوین برنامه‌های 5 ساله و اهمیت آنها، گفت: در تدوین برنامه پنج ساله دوم، چهارم، پنجم و ششم نقش داشتم. ضمن آنکه در خصوص برنامه‌های پنج ساله را همانطور که رهبری معظم انقلاب هم در یکی از سخنرانی‌هایشان اعلام فرمودند، متاسفانه فقط 30 تا 35 درصد...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر در خصوص تدوین برنامه‌های 5 ساله و اهمیت آنها، گفت: در تدوین برنامه پنج ساله دوم، چهارم، پنجم و ششم نقش داشتم. ضمن آنکه در خصوص برنامه‌های پنج ساله را همانطور که رهبری معظم انقلاب هم در یکی از سخنرانی‌هایشان اعلام فرمودند، متاسفانه فقط 30 تا 35 درصد برنامه‌ها اجرا شده است.

حجت الاسلام پورمحمدی تاکید کرد: در سازمان بازرسی برنامه سوم را در حالتی خوشبینانه بررسی کردیم که حدود 42 تا 43 درصد آن اجرایی شده بود، لذا برنامه برای اجرا است و عدم انضباط مجریان و یا بی‌توجه به برنامه‌ها و اعمال سیاست‌های خودشان را تعقیب می‌کنند که در عدم اجرای برنامه‌ها موثر است.

وی ادامه داد: شاید برنامه ریزیمان اشکال دارد که اینگونه می‌شود زیرا برنامه نویسی ملزوماتی دارد از جمله آنکه باید واقع بینانه باشد و شرایط و بستر اجرای برنامه فراهم باشد. باید ابزار ظرفیت‌های مادی و اجتماعی، شرایط اجرای برنامه را در نظر بگیریم. ضمن اینکه شرایط بیرونی را هم باید مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به سرعت تحولات جهانی اظهار کرد: اتفاقات جهانی سریع انجام می‌شود و همه مناسبات را به هم می‌ریزد، لذا نظام برنامه‌ریزی در دنیا متوجه این معنا است و بهتر است که ما مبنای برنامه‌ها را بر اساس یک سال و دو سال تنظیم کنیم.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که وجود دارد برنامه پنج ساله را که می‌نویسیم توسط تیمی از دولت و مجلس تنظیم می‌شود و مراحل قانونی آن طی می‌شود، اما آن برنامه را دولتی دیگر باید اجرا کند. در حالی که او شعارهایی دیگر داده است و مردم هم به شعارهایش تمایل پیدا کرده و رای دادند، لذا مشاهده می‌کنیم که شعارهای آن نامزد با برنامه نوشته شده تنظیم و قابل انطباق نیست. پس چگونه می‌خواهد انتظارات مردم را پاسخ دهد و از طرفی برنامه را هم اجرا کند؟