جمعه 15 تیر 1403

پوست اندازی پاراتیروکمان بانوان / وزیری: زهرا نعمتی را کنار نمی‌گذاریم

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
پوست اندازی پاراتیروکمان بانوان / وزیری: زهرا نعمتی را کنار نمی‌گذاریم

سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان با تاکید بر اینکه بخش بانوان این تیم نسبت به گذشته پوست اندازی کرده است، بر اهمیت ادامه حضور زهرا نعمتی به عنوان یک پتانسیل و وزنه برای این تیم تاکید کرد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، میلاد وزیری سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان در مورد آخرین وضعیت این تیم، ارزیابی نتایج به دست آمده در مسابقات بین المللی چک و وضعیت 7 سهمیه کسب شده برای بازی های پارالمپیک پاریس به لحاظ تایید کمیته ملی پارالمپیک و معرفی نفرات اعزامی توضیح داد.

وی که اواخر بهمن سال گذشته هدایت تیم ملی پاراتیروکمان را بر عهده گرفت، گفت: در مجموع تا به امروز 5 مرحله اردو داشتیم و در کل 50 روز ورزشکاران مان کنار هم تمرین کرده اند. در جریان این اردوها فشار زیادی را به ملی پوشان وارد کردیم و در مسابقات چک هم این فشار تمرینی را ادامه دادیم.

وزیری با بیان اینکه به منظور بررسی وضعیت ملی پوشان در مسابقات بین المللی چک شرکت کردیم، خاطرنشان کرد: ملی پوشان در شرایطی عازم چک شدند که بعد از بازی های پاراآسیایی در هیچ رویداد دیگری شرکت نداشتند. در واقع مسابقات چک اولین رویداد بعد از هانگژو و البته اولین رویداد با کادر فنی جدید بود. بنابراین این رقابت ها فرصت خوبی بود برای اینکه از پاراکمانداران در جریان مسابقه شناخت بیشتری به دست بیاوریم.

سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان با یادآوری اینکه تیمش در مسابقات بین المللی صاحب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز شده بود، گفت:نتایجی که به دست آمد با وجود فشارهای تمرینی بود که در جریان رقابت های چک هم ادامه داشت. به طور حتم وقتی به بازی های پارالمپیک نزدیک تر شویم و از این حجم فشارهای تمرینی کاسته شود، نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع نتایج به دست آمده در مسابقات بین المللی چک از نظر خودمان و کمیته ملی پارالمپیک رضایت بخش بود، در مورد 7 سهمیه این تیم برای بازی های پارالمپیک و اینکه چه کسانی اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: در مورد نفرات اعزامی تقریبا 90 به جمع بندی رسیده ایم. فقط در مورد دو نفر نیاز به بررسی برای تصمیم گیری نهایی است. در این زمینه بعد از نشست با کمیته ملی پارالمپیک به جمع بندی می رسیم.

وزیری تاکید دارد که عملکرد پاراکمانداران در پاریس با توجه به زمان تمرینات شان با کادر فنی جدید، قابل پیش بینی نیست

«مطابق با هفت سهمیه کسب شده، پاراکماندار به بازی های پاریس اعزام می شود یا اینکه احتمال دارد از سهمیه ای استفاده نشود؟» وی در پاسخ به این پرسش گفت: فعلا هیچ جمع بندی حاصل نشده است. البته با توجه به نتایجی که در مسابقات چک به دست آمد، بعید می دانم که سهمیه ای سوخت شود. اما نتیجه گیری قطعی بعد از نشست روز چهارشنبه با مسئولان کمیته ملی پارالمپیک مشخص می شود.

وزیری در واکنش به اینکه «در ادوار گذشته بازی های پارالمپیک به واسطه حضور زهرا نعمتی حساب ویژه ای روی پاراتیروکمان باز می شد، فکر می کنید در این دوره و با توجه به غیبت زهرا نعمتی بازهم پاراتیروکمان بتواند در ترکیب کاروان ایران تاثیرگذار باشد؟»، گفت:پاراتیروکمان در بخش بانوان پوست اندازی کرده است. در ریکرو سمیه رحیمی را داریم که البته در بازی های پاراآسیایی هم حضور داشت اما بیشتر روی او کار می کنیم. در کامپوند هم فاطمه همتی 21 ساله را کشف کردیم. اولویت اصلی در مسابقات چک این بود که کلاس بندی نهایی آنها را بگیریم که خدا رو شکر به نتیجه رسید.

وی در این زمینه ادامه داد:به واسطه تمریناتی که داشتیم، فاطمه همتی در چک نایب قهرمان شد. او در پارالمپیک هم شانس زیادی دارد. در مجموع امیدواریم نتایج ادوار گذشته تکرار شود چون تیم در حال پوست اندازی است. البته که تجربه ورزشکاران مهم است امیدوارم از تجربه قدیمی ها استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان در مورد مدال آوری در پاریس و اینکه چه قولی در این زمینه می دهد، گفت:همانطور که گفتم 50 روز بیشتر در اردو نبودیم. این زمان کمی است برای پیش بینی، بنابراین امروز قولی نمی دهم. تلاش مان این است که مفید باشیم اما نتیجه ای قابل پیش بینی نیست.

وزیر با یادآوری اینکه زهرا نعمتی به خاطر مسائل شخصی ترجیح داد مدتی در اردو نباشد و به همین دلیل در بازی های پارالمپیک پاریس غایب خواهد بود، گفت: زهرا نعمتی یک پتانسیل و افتخار به حساب می آید و حضورش یک وزنه برای تیم محسوب می شود. بنابراین چنین ورزشکارانی را از دست نمی دهیم. او را کنار نمی گذاریم و سعی می کنیم از وی کماکان استفاده کنیم.

پوست اندازی پاراتیروکمان بانوان / وزیری: زهرا نعمتی را کنار نمی‌گذاریم 2