جمعه 31 فروردین 1403

پویشی برای تقویت قرآن‌خوانی در خانواده

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
پویشی برای تقویت قرآن‌خوانی در خانواده
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، وجیهه غلامحسین‌زاده روابط عمومی این پویش گفت:«ما از سه_چهار ماه قبل از ماه رمضان فعالیتمان را شروع کردیم. ابتدا یک تیم نسبتاً مفصلی تشکیل دادیم؛ از جمله دوستان خودمان در خانواده عقیق که تقریباً می‌توان گفت حدود 70_80درصد بچه‌های این‌جا حافظ کل قرآن، طلبه هستند و تحصیلات مرتبط با رسانه دارند. مجموعه رسانه‌ای ما نیز تجربه کارهای بزرگ قبلی مثل مسابقات بین‌المللی قرآن و تولیدات متنوع رسانه‌ای را داشت.

سپس کمپین 360درجه را کامل طراحی کردیم که در حوزه‌های مختلفی فعال بود. مثلاً گرافیک شهری، پویش رسانه‌ای ویدیویی که برای رسانه ملی طراحی شد و پویش فضای مجازی داشتیم. در پویش گرافیکی‌مان ما سعی کردیم برای مخاطب آشنایی‌زدایی کنیم و یک فضایی را طراحی کردیم که 4 پوستر شگفت انگیز و 9 پوستر با فضای عادی داشتیم. شعارمان در پوسترها این بود که هر جایی می‌شود قرآن خواند و جایی نیست که نشود قرآن خواند. خیلی روی پوسترها مفصل کار کردیم.»

وی درباره هدف این پویش اضافه کرد:«ما الان هدفمان این است که در مرحله اول همه کاربران ما چه کاربرانی که خودشان قرآنی بوده‌اند و چه کاربرانی که ارتباطی با قرآن نداشته‌اند یا صرفاً به قرآن علاقه‌مند بوده‌اند، همه این‌ها یک ارتباطی با قرآن بگیرند. ما سعی کردیم این ارتباط را با پیام «هرجایی می‌شه»، «آسونه تو هم می‌تونی» و «جایی نیست که نشه» به مخاطب برسانیم و از او بخواهیم که عدد 8 را به 30005758 بفرستد یا کد *6655*365114# را شماره‌گیری کند و یا به سایت ما به آدرس «114.ir سر بزند.»

غلامحسین‌زاده درباره هدیه و خدمات پویش به شرکت‌کنندگان گفت:«وقتی کاربر آدرسش را ثبت می‌کند و ما برایش یک هدیه می‌فرستیم. آن هدیه شامل یک کارت پستال، یک بروشور مختصر، یک چوب الف یا همین نشانک‌هایی که لای قرآن می‌گذارند و یک صفحه از قرآن است که ما این صفحه را تقسیم بر سه کرده‌ایم که می‌توانند آن را از هم جدا کنند و سه نفر دورهم قرآن بخوانند. با این هدیه ما به کاربران می‌گوییم همین قرآن خواندن شما، اولین جلسه قرآن شما شد که می‌تواند هرکجا که می‌شود از جمله محل کار، خانه، مدرسه، دانشگاه و... باشد. هرجایی می‌شود با هم قرآن بخوانیم و هیچ جایی نیست که نشود آن را تلاوت کرد.

با این روش کاربر را تا این‌جا همراهی می‌کنیم. بعد می‌گوییم شما الان که جلسه قرآنت را برگزار کرده‌ای، احتمالاً نیاز به یکسری خدمات داری و احتمالاً لازم است بعضی چیزها را بدانی یا یاد بگیری. ما تعدادی خدمات برای مخاطب طراحی کرده‌ایم. خدماتی مثل دوره تربیت مربی، فضای آموزش، فروشگاه محصولات فرهنگی قرآنی، تأمین محتوای هنری_رسانه‌ای برای جلسات خانگی و اهدای متبرکات. متبرکاتی از نمک و نبات گرفته تا پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) که می‌تواند به کیفیت و جذابیت بیشتر این جلسات کمک بیشتری کند. در کنار این در پویش یکسری گیمی‌فیکیشن هم طراحی شده‌است تا جذب شدگان به پویش را همراه خود نگه‌دارد. لذا از بین کسانی که آن هدیه ابتدایی سایت را دریافت کنند و تصویر آن را منتشر کنند، به قید قرعه 114نفر برنده جایزه 114هزار تومانی می‌شود و همچین جوایز فرهنگی نیز مانند قرآن با ترجمه آقای ملکی که قرآن ویژه نوجوانان و جوانان است، تخفیف‌های مختلف از جمله نرم‌افزار مدرسه حفظ قرآن و دوره تخصصی روایت انسان که کار آقای حجت الاسلام محمدرضا جوان آراسته است، یک مجموعه انیمیشن برای حفظ قرآن برای کودکان و همچنین کتاب داستان‌های قرآنی نیز در نظر گرفته شده‌است.»

غلامحسین زاده در پایان اضافه کرد:«دغدغه اصلی ما و چیزی که ما از این کمپین انتظار داریم و امیدواریم به آن برسیم، این است که قرآن‌خوانی جمعی به اشکال مختلفش اتفاق بیفتد. اگر خانواده‌ای یک فیلم قرآنی هم ببینند یا درباره قرآن حرف بزنند هم ما این را قرآن‌خوانی جمعی می‌دانیم. اگر دورهم می‌نشینند و یک صفحه قرآن در هر کجا که هستند می‌خوانند، این را هم قرآن‌خوانی جمعی می‌دانیم و ما سعی می‌کنیم که این مسئله را به صورت یک نیاز برای خانواده‌ها جا بیندازیم که بدانند قرآن چیزی است که باید در متن زندگی ما باشد و قرار نیست روی طاقچه خانه‌مان قرار بگیرد.»