یک‌شنبه 1 مهر 1403

پیروزی جذاب‌ترین تیم اروپا با خوش‌شانسی (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
پیروزی جذاب‌ترین تیم اروپا با خوش‌شانسی (عکس)

ناپولی در اولین دیدارش در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا موفق شد با نتیجه 2-1 براگا را شکست دهد.

به گزارش ورزش سه، قهرمان فصل پیش سری آ، پس از تساوی مقابل جنوا، در هفته اول چمپیونزلیگ به مصاف براگا رفت که بازی قبلی خود را با شکست 3-1 پشت سر گذاشته بود و در پی جبران این نتیجه در خانه مقابل مدافع عنوان قهرمانی سری آ بود.

بیشترین جذابیت بازی در دقایق پایانی هر دو نیمه بود. در اواخر نیمه اول ناپولی توسط دی لورنزو به گل برتری رسید، در دقیقه 84 بروما موفق شد بازی را به تساوی بکشاند و در دقیقه 88 باز هم ناپولی و این بار با گل بخودی نیاکاته موفق شد به برتری دست یابد تا بازی با نتیجه 2-1 به اتمام برسد.

براگا در دقیقه 3 با یک ضد حمله سریع از سمت راست، اولین موقعیت را روی دروازه ناپولی خلق کرد. با کات‌بک دیالو و در نهایت شوت منحرف‌شده هورتا، مرت مجبور به واکنش شد و با یک شیرجه توپ را به کرنر فرستاد.

دو دقیقه بعد و اشتباه وحشتناک خوزه فونته، مدافع براگا، این فرصت را به اوسیمن داد که بتواند اولین گل بازی را به ثمر برساند اما توپ دقیقا جایی رفت که متئوس، دروازبان براگا ایستاده بود.

دقیقه 10 اوسیمن برای دومین بار در بازی فرصت داشت که توپ را به تور بچسباند اما باز هم متئوس مانع شد و در ریباند هم ضربه دی‌لورنزو را دفع کرد تا با یک دبل سیو برای بازیکنان ناپولی خط و نشان بکشد.

امیر رحمانی به دلیل مصدومیت جای خودش را به لئو اُستیگارد داد و ناپولی در همان دقیقه 13 مجبور به انجام یک تعویض اجباری شد.

اوسیمن برای چندمین بار فرصت داشت که دروازه را باز کند اما این بار توپ به تیر افقی دروازه خورد و باز هم ناکام ماند. این موقعیت در دقیقه 20 چندمین فرصت برای اوسیمن بود که بتواند قفل دروازه متئوس را باز کند.

یک صحنه مشکوک به پنالتی برای ناپولی در دقیقه 35 رخ داد. روی برخورد اوسیمن و نیاکاته در محوطه جریمه، بازیکنان ناپولی اعتقاد به پنالتی داشتند اما پس از بازبینی صحنه با VAR احتمال پنالتی رد شد.

تلاش 45 دقیقه‌ای ناپولی برای گلزنی، بالاخره در اولین دقیقه وقت‌های اضافه نتیجه داد. پس از ارسال کوارتسخلیا و ضربه سر اوسیمن و دخالت مدافع براگا که باعث برگشت خوردن توپ شد، توپ به دی لورنزو رسید تا با یک ضربه محکم به گوشه بالای سمت راست دروازه را باز کند.

با آغاز نیمه دوم باز هم ناپولی حمله‌های خود را آغاز کرد. ضربه سر آنگیسا در دقیقه 49 توسط متئوس سیو شد. دروازبان برزیلی براگا علیرغم گلی که خورد، از بهترین بازیکنان زمین بود.

بدشانسی اوسیمن در نیمه دوم هم ادامه‌دار بود و ضربه‌اش در دقیقه 57 از پشت محوطه جریمه با اختلاف کم از کنار دروازه بیرون رفت.

در ادامه هر دو تیم چند فرصت نصفه و نیمه داشتند که به گل برسند اما هیچکدام از موقعیت‌ها برای دو تیم ثمری نداشت تا اینکه در دقیقه 84 اولین گل براگا در لیگ قهرمانان پس از 11 سال به ثمر رسید. پاس قشنگ زالازار و ضربه قشنگ بروما، بازی را در آخرین دقایق بازی به تساوی کشاند.

اما خوشحالی تیم پرتغالی فقط 4 دقیقه دوام داشت. سانتر اِلماس بطور ناقص توسط فونته شد، زیلینسکی توپ را به داخل محوطه فرستاد و نیاکاته به اشتباه دروازه تیم خود را باز کرد تا ناپولی بار دیگر پیش بیفتد. در دقایق پایانی براگا تلاش زیادی کرد تا یک بار دیگر به گل تساوی برسد اما این اتفاق نیفتاد و بازگشت این تیم به لیگ قهرمانان با شکست آغاز شد.

پیروزی جذاب‌ترین تیم اروپا با خوش‌شانسی (عکس) 2
پیروزی جذاب‌ترین تیم اروپا با خوش‌شانسی (عکس) 3
پیروزی جذاب‌ترین تیم اروپا با خوش‌شانسی (عکس) 4