یک‌شنبه 8 مهر 1403

پیشنهاد دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به حضور مسئولان در دوره اعتکاف

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
پیشنهاد دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به حضور مسئولان در دوره اعتکاف

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مراسم تجلیل از ایده‌های اعتکاف دانشجویی که امروز برگزار شد، گفت: نهاد رهبری از ابتدای تاسیس تا کنون کار‌های خوبی را انجام داده که صدقه جاریه محسوب می‌شود که یکی از آن‌ها ازدواج دانشجویی، حوزه‌های دانشجویی، راه اندازی دروس معارف است که از دهه 70 به بعد راه اندازی شده که برکات خوبی داشته...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مراسم تجلیل از ایده‌های اعتکاف دانشجویی که امروز برگزار شد، گفت: نهاد رهبری از ابتدای تاسیس تا کنون کار‌های خوبی را انجام داده که صدقه جاریه محسوب می‌شود که یکی از آن‌ها ازدواج دانشجویی، حوزه‌های دانشجویی، راه اندازی دروس معارف است که از دهه 70 به بعد راه اندازی شده که برکات خوبی داشته است.

خسرو پناه افزود: یکی از این اقدامات اعتکاف دانشجویی است که نه تنها در محیط دانشگاهبلکه باعث گسترش معنویت در جامعه شده الان وقتی ستاد اعتکاف در کشور داریم منشا آن اعتکاف دانشجویی است و حتی به بر خی از کشور‌ها هم سرایت پیدا کرده است. وی ادامه داد: ثمره این اعتکاف صرفا یک عزت و گوشه نشینی نیست، توصیه شده اعتکاف‌ها در مساجد جامع انجام شود که جمعی حضور داشته باشند. اعتکاف به ما جمع آوری قلب را یاد می‌دهد که قلب از پراکندگی در بیاید و فرصت خودسازی می‌دهد. خسرو پناه افزود: حکمرانی که اهل تهجد شبانه نباشد قطعا شکست می‌خورد. رمز موفقیت رهبر انقلاب همین شب زنده داری‌ها است. اگر میشد که مصوبه‌ای باشد که همه مسئولین در دوره اعتکاف باید در اعتکاف حضور داشته باشند نه تنها کار بیهوده‌ای نیست بلکه ایده بسیار موثری است. چرا که آنقدر مشغول کار می‌شوند خودسازی را فراموش می‌کنند. وی یاد آور شد: راه رسیدن به حکمرانی اسلامی خودسازی است و راه رسیدن به خودسازی اعتکاف است.