یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

چالش رسیدن به حدنصاب 325 میلیارد تومانی؛/ ساکت نامه نوشت: سقف بودجه را افزایش دهید!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
چالش رسیدن به حدنصاب 325 میلیارد تومانی؛/ ساکت نامه نوشت: سقف بودجه را افزایش دهید!

باشگاه سپاهان تنها باشگاهی است که خواستار افزایش سقف بودجه سالیانه باشگاه‌ها شده است.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، سپاهان برخلاف استقلال نقل و انتقالات پرسر و صدایی پشت سر گذاشته و می‌توان این باشگاه را به عنوان اولین باشگاهی که نقل و انتقالاتش را تکمیل کرد، در نظر گرفت.

به همین دلیل، اقدام باشگاه سپاهان در ارائه نکردن فرم بودجه‌اش شبهه‌برانگیز است چرا که برخلاف خیلی از باشگاه‌ها، تکلیف لیست بازیکنان سپاهان برای لیگ بیست و سوم مشخص شده است. البته شبه‌ها وقتی بیش‌تر می‌شود که بدانید تنها باشگاهی که به صورت رسمی خواستار افزایش سقف بودجه شده، سپاهان بوده است؛ درخواستی که مورد مخالفت فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال قرار گرفته است.

به تعویق انداختن ارائه فرم سقف بودجه توسط سپاهان در کنار درخواست این باشگاه برای افزایش سقف، شائبه رعایت نشدن سقف بودجه توسط طلایی‌پوشان اصفهانی را به یقین نزدیک‌تر می‌کند؛ موضوعی که شایعات و نقل و انتقالات پرسر و صدایی که سپاهانی‌ها پشت سر گذاشتند به آن دامن می‌زند.

احسان پهلوان، رضا اسدی، رضا شکاری، عیسی آل‌کثیر، کاوه رضایی و هادی محمدی نام‌هایی هستند که استقلال، پرسپولیس، تراکتور و گل‌گهر به دنبال جذب آن‌ها بودند اما مقصد همه‌شان در نهایت به سپاهان ختم شده است. علاوه بر این، قرارداد پیام نیازمند با سپاهان دائمی شد. در همین راستا علی پروین، پیشکسوت پرسپولیس مدعی شد که قرارداد عیسی آل‌کثیر برای دو فصل 70 میلیارد تومان است که البته با تکذیب باشگاه سپاهان مواجه شد.

با این حال موضوع تایید شده براساس فرم بودجه باشگاه‌های گل‌گهر و سند منتشر شده از انتقال نیازمند از پورتیموننزه، هزینه 28 میلیارد و 717 میلیون تومانی سپاهان فقط برای دریافت رضایت‌نامه رضا شکاری (14 میلیارد و 922 تومان) و پیام نیازمند (250 هزار یورو معادل 13 میلیارد و 795 میلیون تومان "با نرخ دلار 50 هزار تومان") است. هم‌چنین این باشگاه چند میلیارد تومان بابت رضایتنامه هادی محمدی به تراکتور پرداخت کرده است. (براساس فرم بودجه باشگاه تراکتور، این باشگاه بابت انتقال رزاق‌پور به گل‌گهر و محمدی به سپاهان مجموعا 8.5 میلیارد تومان درآمد داشته است.)

در چنین شرایطی که محمدرضا ساکت و تیم مدیریتی سپاهان به دنبال پیدا کردن راهی برای افزایش سقف بودجه تعیین شده هستند، تعدیل قرارداد بازیکنان راه‌حل دومی است که مدیران این باشگاه در صورت شکست راه اول باید به سراغ آن بروند؛ راه‌حلی که می‌تواند منجر به دلخوری و حتی جدایی ستاره‌های جذب شده این تیم شود. البته اگر باشگاه سپاهان از طریق راه اول به نتیجه برسد، باید منتظر بلند شدن صدای اعتراض باشگاه‌های دیگر خصوصا مدعیان لیگ برتر بود چرا که همه باشگاه‌ها فعلا روی کاغذ براساس دستورالعمل عمل کرده‌اند و اگر یک باشگاه از این قضیه مستثنی شود، اجحاف در حق آن‌هاست.

با این اوصاف باید منتظر ماند و دید در شرایطی که استقلالی‌ها اعلام کرده‌اند شنبه شب فرم سقف بودجه‌شان را به سازمان لیگ فوتبال تحویل داده‌اند، سپاهانی‌ها چه زمانی این فرم را تحویل داده و چه رقمی را به سازمان لیگ اعلام می‌کنند. انتشار مستندات و فرم بودجه باشگاه سپاهان می‌تواند خیلی از حرف و حدیث‌ها پیرامون این باشگاه را از بین ببرد، البته پس از انجام راستی‌آزمایی‌های لازم.

چالش رسیدن به حدنصاب 325 میلیارد تومانی؛/ ساکت نامه نوشت: سقف بودجه را افزایش دهید! 2
چالش رسیدن به حدنصاب 325 میلیارد تومانی؛/ ساکت نامه نوشت: سقف بودجه را افزایش دهید! 3