شنبه 9 تیر 1403

چرا اجرای لیانا شریفیان از «صداتو» حذف شد؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
چرا اجرای لیانا شریفیان از «صداتو» حذف شد؟

در روزهای اخیر ویدیویی از نی‌انبان‌نوازی «لیانا شریفیان» در مسابقه «صداتو» در فضای مجازی دست به دست و به ممیزی توسط دستگاه نظارتی نسبت داده شد؛ هرچند سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در توضیحی مسئولیت حذف این سکانس را برعهده نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طی چند روز اخیر ویدیویی از نی‌انبان‌نوازی لیانا شریفیان در مسابقه معمایی موسیقایی «صداتو» در فضای مجازی منتشر شد که با حضور محسن شریفیان پدرش فضایی شاد را در استودیوی برنامه رقم می‌زد. انتشار این صحنه‌ها در فضای مجازی در حالی رقم خورد که بیننده «صداتو» از تماشای آن در قالب خود برنامه محروم بود و در نهایت این اتفاق به سانسور نسبت داده شد.

حذف این بخش از نی‌انبان نوازی یک بانو در «صداتو» در حالی اتفاق افتاد که فضاهای شاد این‌چنینی در این برنامه به‌خصوص به واسطه حضور محسن شریفیان و محمد بحرانی کم نیستند و برنامه در عین حال که تقریبا فضای بازی دارد، بارها حال و هوای موسیقی جنوب در استودیوی آن طنین‌انداز شده است. ضمن اینکه نوازندگان زن دیگری هم در هر قسمت با این برنامه همکاری داشته‌اند.

اکنون اما، در راستای حذف پُرحاشیه اجرای لیانا شریفیان از برنامه «صداتو»، از ساترا درباره‌ی علت این امر سوال کردیم که این سازمان مسئولیت حذف این بخش از برنامه «صداتو» را برعهده نگرفته و نگاه‌ها را به سمتی دیگر سوق داده است.

محمدصادق افراسیابی از معاونان سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، درباره این اتفاق چنین اظهار کرد: «نسخه ارائه شده از سوی فیلیمو به ساترا برای دریافت مجوز، اساسا فاقد سکانس نی‌انبان‌نوازی لیانا شریفیان، دختر محسن شریفیان بوده است و این سکانس صرفا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.»

ایسنا در این راستا تلاش کرد توضیحاتی را از سمت سازندگان برنامه، پلتفرم پخش‌کننده و همچنین خود نوازنده دریافت کند که تا این لحظه میسر نشده است.

ضمن اینکه باید یادآور شد، این نخستین بار نیست که لیانا شریفیان در حضور مخاطبان ساز می‌نوازد و پیشتر به همراه پدر خود در سالن‌های تالار وحدت و برج میلاد اجرا کرده است و مشکلی برای تک‌نوازی نی‌انبان نداشته است.

البته که تک‌نوازی بانوان مدتی می‌شود که گویا گرفتار رفتارهای سلیقه‌ای شده است و هر بار کنسرتی در یکی از استان‌های کشور به علت مخالفت برخی از مسئولان با تک‌نوازی زنان، لغو می‌شود.

245245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1925053