سه‌شنبه 3 مهر 1403

چمپیونزلیگ جای چنین اشتباهاتی نیست / همین امروز داور آرسنال - بایرن را محروم کنید!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
چمپیونزلیگ جای چنین اشتباهاتی نیست / همین امروز داور آرسنال - بایرن را محروم کنید!

جنجال درباره اشتباه داوری عجیب و غریب در دیدار آرسنال و بایرن مونیخ همچنان ادامه دارد.

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه موندو دپورتیوو در یادداشتی به صحنه جنجالی دیدار بایرن مونیخ و آرسنال و گرفتن توپ با دست توسط گابریل ماگالائش در محوطه جریمه توپچی‌ها که داور آن را پنالتی اعلام نکرد پرداخت و می‌گوید همچنان باورکردنی نیست که در این صحنه پنالتی اعلام نشده است. این یادداشت معتقد است داور بازی باید مدتی طولانی از قضاوت در هر مسابقه فوتبال محروم شود.

چمپیونزلیگ بهترین تورنمنت دنیای فوتبال است و اینکه در این تورنمنت شاهد چنین اتفاقی باشیم باورکردنی نیست. موندو دپورتیوو معتقد است اگر این اتفاق برای رئال مادرید و بارسلونا افتاده بود جنجالی به مراتب بزرگتر اتفاق می‌افتد.

درحالیکه بازی 2-2 ادامه داشت داوید رایا توپ را کاشت و به گابریل پاس داد. دفاع وسط آرسنال به جای اینکه با پا بازی کند توپ را با دست گرفته و دوباره روی زمین کاشت. در اینکه این حرکت احمقانه است شکی وجود ندارد ولی داور اجازه ندارد به بهانه احمقانه بودن، قوانین را نقض کند.

این را از صحبتهای توماس توخل در نشست خبری بعد از بازی می‌دانیم که داور گلن نایبرگ به بازیکنان بایرن گفته بود این حرکتی بچه‌گانه است و او حاضر نیست اعلام پنالتی کند.

مساله اما این است که اگر اشتباه بزرگ داور را بپذیریم یوفا باید به این سوال جواب بدهد که وظیفه وی‌ای‌آر در چنین صحنه‌ای چیست. موندو دپورتیوو می‌گوید یوفا در وهله اول باید هر چه سریعتر جریمه‌ای سنگین برای داور سوئدی وضع کند. همین حالا هم دیر شده است. چمپیونزلیگ جای چنین خطاهایی نیست.

چمپیونزلیگ جای چنین اشتباهاتی نیست / همین امروز داور آرسنال - بایرن را محروم کنید! 2