شنبه 14 مهر 1403

چهارمین روز از اعتصاب غذای رهبر اسلام‌گرای جمهوری آذربایجان / به شکنجه جوانان پایان دهید

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
چهارمین روز از اعتصاب غذای رهبر اسلام‌گرای جمهوری آذربایجان / به شکنجه جوانان پایان دهید

طالع باقرف گفت: باید ماموران شکنجه گر و جسارت کننده به ساحت الهی تنبیه شوند؛ در غیر این‌صورت به اعتصاب غذای خود تا شهادت ادامه خواهم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، طالع باقرف از رهبران جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان امروز برای چهارمین روز متوالی اقدام به اعتصاب غذا کرد.

حاج طالع 4 روز پیش با نگارش نامه‌ای به مسئولین زندان «قوبستان» اعلام شروع اعتصاب غذا کرده و خواستار پایان دادن بر شکنجه جوانان دیندار در مراکز پلیس و توهین و گستاخی به مقدسات آنان شده است.

این روحانی مبارز در بخش دیگری از نامه آورده است: «چنین رفتارهایی نشان‌گر تحقیر ارزش‌های انسانی و دینی است و باید ماموران شکنجه گر و جسارت کننده به ساحت الهی تنبیه شوند؛ در غیر این‌صورت به اعتصاب غذای خود تا شهادت ادامه خواهد داد.»

رهبر جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان همچنین این اعمال ماموران را خلاف تفکر دینی دانسته و موجب ناراحتی وجدان هر شخص باوجدان توصیف کرده است.

گروه‌های اسلامگرایی مانند حسینیون آذربایجان نیز در اعلان حمایت‌هایی از این اعتصاب غذا اذعان داشته‌اند: «حاج طالع معیارهای دقیق مبارزه در راه خداوند و آزادی را برای همه مشخص می‌کند؛ باید غل و زنجیر اندیشه‌مان را بگسلیم و مانند حاج طالع در وخیم‌ترین شرایط از راه و هدف خود که همانا رضای الهی است دست برنداریم؛ وظیفه هر شخصی که معتقد به حرکت در مسیر الهی است اتحاد برای حمایت از طالع باقرف است.»

امروز نیز برخی منابع خبر از شروع اعتصاب غذای عباس حسین‌اف دادند؛ وی از دیگر محبوسان اسلام‌گرا در زندان «قوبستان» است که در سال 2015 به همراه حاج طالع باقرف و در دینداران این کشور به جرم تفکرات ضدصهیونیستی و برخی اتهامات واهی دیگر زندانی شده و به هر کدام از آن‌ها 20 سال محکومیت صادر شد.

انتهای پیام /