شنبه 8 اردیبهشت 1403

کابینه پیشنهادی تلفیقی از جوان‌گرایی و تجربه است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کابینه پیشنهادی تلفیقی از جوان‌گرایی و تجربه است

امیری گفت: وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور به مجلس، تلفیقی از باتجربه‌ها و جوانان هستند و روحیه و انگیزه خدمت به مردم دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرعلی حیدر امیری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: فهرست وزرای پیشنهادی به مجلس، همان‌طوری که انتظار می‌رفت، تلفیقی از نیروهای جوان و باتجربه هستند و رئیس‌جمهور کادر سازی و استفاده از نیروهای باتجربه و امتحان پس داده را به‌عنوان دو ضرورت در مدیریت در کنار هم قرار داده است.

وی افزود: اگرچه نیروهای جوان معرفی‌شده هم امتحان پس دادند، آقای حجت اله عبدالملکی درعین‌حال که 40 سال سن دارد اما یک اقتصاددان است و تئوری های متعدد درزمینه اقتصاد اسلامی و ارزشمند کردن پول ملی دارد.

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا بابیان اینکه آموزش‌وپرورش به‌واسطه مولد بودن و ویژگی تربیت‌کنندگی حائز اهمیت است، عنوان کرد: وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش جوان است اما نسبت به زمینه‌های آموزش‌وپرورش، راه‌های کنترل وضعیت آموزش‌وپرورش، توانمندسازی دانش آموزان، حفظ ارزش و کرامت فرهنگیان تجربه دارد؛ بزرگ‌ترین مرکز آموزش‌دهنده و تربیت‌کننده آموزش‌وپرورش است قطعا حفظ کرامت و ارزش معلم به‌عنوان کسی که علم را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش زیربنای توسعه است و موفقیت این ارگان حلال بسیاری از مشکلات خواهد شد، خاطرنشان کرد: همه افراد سال‌ها حضور در محیط آموزشی و معلمان را تجربه می‌کنند و از معلمان خود به نیکی یاد می‌کنند الگوی ما معلمان ما بودند که ما را با خواندن، نوشتن و تربیت و پرورش روح و تهذیب نفس آشنا کردند.

امیری تصریح کرد: درمجموع کابینه پیشنهادی یک کابینه موفق و فهرستی از افراد کارآمد، پرتوان، انقلابی و جهادی هستند که می‌توانند کشتی سرگردان مدیریتی در جامعه را به ساحل امن برسانند و منویات رهبری خصوصا بیانیه گام دوم انقلاب و سندهای بالادستی، قانون اساسی و برنامه‌های پنج‌ساله تدوین‌شده را به سرمنزل مقصود برسانند.

کارشناس سیاسی بیان کرد: انتقادها و نظراتی ممکن است از جانب نمایندگان مجلس، نخبگان، نویسندگان در فضای مجازی و حقیقی در نوشتارها و... نسبت به کابینه پیشنهادی وجود داشته باشد و البته شخص آقای رئیسی هم به‌واسطه مردمی بودن پذیرای نقدها خواهد بود و یکی از حسن‌های جامعه ما همین مورد است که مردم ضمن اظهارنظر، منتقد و مطالبه گر هستند و این نشانگر پویایی و آزادی جامعه است و تا نقد، بررسی و تضاد نباشد قطعا تکامل نیست.

وی تأکید کرد: باید خیلی از مسائل در بوته نقد گذاشته شود و مردم معایب و محاسن را بیان کنند که برای جامعه فعال و پویا ایران بسیار نویدبخش است؛ قطعا نمایندگان بر اساس داده‌ها، بودجه و برنامه‌های موجود، نیازهای جامعه، کمیسیون‌ها و جلسات متعدد و مختلف با وزرا، رصد و پایش و پرسش و پاسخ دقیق عمل خواهند کرد و در انتها ممکن است بعد از رأی‌گیری تغییراتی هم باشد.

امیری گفت: در فهرست وزرای پیشنهادی، افراد پرتوان و تلاشی انتخاب شدند که روحیه انقلابی و جهادی دارند، امروز مشکل جامعه ما این است که مدیران انقلابی، کارآمد، پرتلاش و دلسوز نداریم و در نگاه به کابینه پیشنهادی افرادی وجود دارند که می‌توانند مشکلات را حل کنند.

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا یادآور شد: امام راحل روحیه مطالبه گری را برای ما به ارث گذاشتند و فرمودند آنجایی که تشخیص دادید مشکل وجود دارد مطالبه کنید و حق قانونی شماست و امروز انتقادپذیرترین شخص در کشور رهبری است از انتقاد استقبال می‌کند و این کار صحیح و درست است.

وی گفت: کابینه تلفیقی از باتجربه‌ها و جوانان هستند هدف این است که افرادی انتخاب و در این عرصه حاضر شوند که روحیه و انگیزه خدمت به مردم‌دارند تا بر زخمی که مدیران لیبرال دموکرات و تکنوکرات به کشور وارد کردند مرهم باشند و مردم طعم شیرین مدیریت انقلابی، جهادی و پرتلاش را بچشند.

انتهای پیام /