یک‌شنبه 15 مهر 1403

کاربران: شبکه ملی اطلاعات همراه با پلتفرم‌های داخلی کاربردی محقق شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
کاربران: شبکه ملی اطلاعات همراه با پلتفرم‌های داخلی کاربردی محقق شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من سوژه ای با عنوان اینترنت پرسرعت ملی مطالبه مردمی است را ثبت کرده اند.

سردبیر این سوژه در توضیح مطالبه خود به خبرنگار فارس، گفت: این روزها ضرورت وجود یک شبکه داخلی و پر سرعت به شدت احساس می شود.

وی ادامه داد: پیش از این، همیشه مسئولان بر ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تاکید داشته اند و وعده داده اند که شبکه ای پرسرعت و باکیفیت به عنوان زیرساخت ارتباطی کشور تشکیل خواهد شد و پلتفرم های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی بر بستر این شبکه راه اندازی می شوند.

سردبیر این سوژه گفت: امروز که به دلایل شرایط کشور شاهد محدودیت هایی در شبکه اینترنت هستیم، ایجاد شبکه ملی اطلاعات با امکان راه اندازی پلتفرم های بومی از نان شب واجب تر است.

*تکلیف شورای عالی فضای مجازی به دولت برای تقویت زیرساخت و سکوهای داخلی

به گزارش فارس، موضوع راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که بتواند با استفاده از پلتفرم های متعدد داخلی، مورد استفاده واقعی کاربران قرار گیرد یکی از دغدغه های همیشگی دولتمردان بوده است.

در جلسه اخیر شورای‌عالی فضای مجازی هم، با توجه به شرایط کشور و اهمیت موضوع ارتباطات در این روزها، گزارشی از وضعیت فضای مجازی کشور و میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات ارائه شد و راهکارهای تقویت زیرساخت‌های آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اعضای این شورای‌عالی بر ضرورت تقویت زیرساخت‌ها و سکوهای داخلی برای توسعه خدمات داخلی و تقویت اقتصاد دیجیتال روی این شبکه تأکید کردند و مقرر شد، زیرساخت‌ها و سکوهای داخلی توسط دولت تقویت شوند و برای حضور بیشتر کاربران داخلی هم تمهیدات و تسهیلات لازم پیش‌بینی شود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید سامانه فارس من مطالبات کاربران پلتفرم های داخلی پلتفرم بومی شبکه ملی اطلاعات این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است