یک‌شنبه 15 مهر 1403

کارمبئو خیال فرانسه را راحت کرد / امباپه همان زیدان است، بترس اسپانیا!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
کارمبئو خیال فرانسه را راحت کرد / امباپه همان زیدان است، بترس اسپانیا!

کریستین کارمبئو می‌گوید فرانسه از اسپانیا نمی‌ترسد و کیلیان امباپه فرداشب سناریوی زین‌الدین زیدان را تکرار خواهد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، کریستین کارمبئو یکی از مهمترین عناصر نسل طلایی قبلی فوتبال فرانسه است که با آن نسل درخشان فاتح جام جهانی 1998 فرانسه و یورو 2000 شد و خروس‌ها را حاکم آن عصر فوتبال دنیا کرد.

کارمبئو در آستانه دیدار حساس فرانسه و اسپانیا در نیمه‌نهایی یورو 2024 در یک مصاحبه به سوالات مهمی درباره علت افت سطح فرانسه در این تورنمنت پاسخ داد، ولی با دفاع از خروس‌ها گفت که آنها ترسی از اسپانیا ندارند و پیروز خواهند شد.

به نظرت فرانسه و اسپانیا چطور بازی‌ای خواهد شد؟ خیلی هیجان‌انگیز و چالشی. البته که من دوست دارم تیم کشورم فرانسه برنده شود. اسپانیا در این جام نشان داده چقدر باکیفیت است. من هم موافقم آنها مدعی قهرمانی هستند ولی فرانسه هم یکی از بهترین تیمهای دنیا است. به نظرم این یک فینال زودرس است. خروس‌ها تجربه زیادی برای چنین بازی‌های بزرگی دارند و من به شما می‌گویم این فرانسه شایستگی رسیدن به فینال را دارد و به نظرم به فینال می‌رسد.

برد اسپانیا مقابل آلمان، فرانسه را نگران نکرده؟ نه. دلیلی برای نگرانی نیست. هر دو تیم شایسته بازی در نیمه‌نهایی هستند. دشان اسپانیا را خیلی خوب می‌شناسد. چند بازیکن فرانسه در اسپانیا بازی می‌کنند مثل شوامنی، کاماوینگا و گریزمان. از فصل آینده امباپه هم آنجاست. ما هیچ ترسی نداریم.

غیبت کارواخال و پدری به نفع شماست؟ بله البته. آنها بازیکنان خیلی مهم اسپانیا هستند، ولی لاروخا بدون آنها هم خیلی خوب کار می‌کند. من معتقدم اسپانیا از نبود آنها تاثیر نمی‌پذیرد.

چرا امباپه و کل تیم ملی فرانسه در گلزنی تا این حد ناموفق است؟ همه می‌خواهند بدرخشند، نه فقط امباپه بلکه گریزمان، ژیرو و دمبله. ولی این اتفاق تا حالا نیفتاده. دشان سعی کرده در فاز تهاجی خیلی چیزها را تغییر بدهد. او از بارکولا، موانی و تورام استفاده کرده است. من می‌گویم علتش این تغییرها است ولی این را همه می‌دانند که فرانسه آنقدر قدرت تهاجمی دارد که می‌تواند از پس هر دفاعی برآید. مسئله اینجاست که در این یورو دفاع‌های حریفان خیلی مستحکم شده است. باید ببینیم دشان برای حل این مشکل چه می‌اندیشد.

اگر امباپه قهرمان یورو بشود توپ طلایش قطعی است؟ نمی‌شود گفت که بردن یک جام بزرگ چقدر می‌تواند روی توپ طلا تاثیر بگذارد، ولی بدون شک امباپه یک مدعی اصلی است. او کاپیتان تیم ملی فرانسه است و من به شما می‌گویم کیلیان در نیمه‌نهایی به شدت خواهد درخشید. او گل‌های زیادی می‌زند و کاری که زیدان کرده بود را تکرار خواهد کرد. امباپه کلید ما برای قهرمانی خواهد شد.

کارمبئو خیال فرانسه را راحت کرد / امباپه همان زیدان است، بترس اسپانیا! 2
کارمبئو خیال فرانسه را راحت کرد / امباپه همان زیدان است، بترس اسپانیا! 3