پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

کاشی بیمارستانی و ویژگی های آن

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
کاشی بیمارستانی و ویژگی های آن

اخبار شرکتها - بیمارستان‌ها یکی از محیط‌های حساسی هستند که همه جزا در آن باید با دقت و حساسیت انتخاب شوند. کاشی بیمارستانی یکی از این اجزا است.

کاشی بیمارستانی 

بیمارستان‌ها یکی از محیط‌های حساسی هستند که همه جزا در آن باید با دقت و حساسیت انتخاب شوند. کاشی بیمارستانی یکی از این اجزا است. در واقع کاشی پرسلان یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای استفاده در محیط‌های بیمارستانی است که از آن می‌توان هم به عنوان پوشش کف و هم بر عنوان پوشش دیوار استفاده کرد. کاشی پرسلان دارای ویژگی و مزیت‌های گوناگونی هستند که باعث می‌شود در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. این کاشی بیمارستانی را اکثر کارخانه‌ها تولید کرده و شما اگر به بازار و یا به یک کارخانه کاشی و سرامیک مراجعه کنید به راحتی قادر به خرید آن خواهید بود. در ادامه با بررسی دقیق‌تر کاشی‌هایی که در بیمارستان مورد استفاده قرار می‌گیرند با ما همراه باشید.

ویژگی های کاشی بیمارستانی

کارخانه کاشی و سرامیکی که می‌خواهد محصولاتش در بیمارستان‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد، بایستی آن‌ها را با ویژگی‌های خاصی تولید کند تا مجوز و استاندارد لازم برای مورد استفاده قرار گرفتن به عنوان کاشی بیمارستانی را داشته باشند. امروزه یک کارخانه کاشی و سرامیک محصولات تولید خود را که قرار است در بیمارستان‌ها استفاده شوند با ویژگی‌های زیر تولید می‌کند:

  • مقاومت شیمیایی بالا و مقاومت در برابر لک پذیری را داشته باشد
  • به راحتی قابل شست و شو و نظافت کردن باشند
  • دارای ویژگی آنتی اسلیپ (ضد لغزندگی) باشد
  • ضد حریق باشند
  • سخت و مقاوم باشند
  • مقاومت سایش بالایی داشته باشد
  • طول عمر بالایی داشته باشد
  • ثبات رنگ خود را حفظ کند
  • در برابر مواد شیمیایی مقاومت داشته باشد
  • در برابر آب و سایر مایعات نفوذناپذیر
  • و...

اکثر موارد گفته شده جز ویژگی‌های کاشی پرسلان است از این رو این کاشی را یکی از بهترین نوع‌های کاشی بیمارستانی می‌دانیم.

کاشی بیمارستانی و کاربرد آن

نکته‌ای که بایستی یک کارخانه کاشی و سرامیک به آن توجه کند این است که کل کاشی‌هایی که در یک بیمارستان کاربرد دارند، لزوماً نباید از یک جنس و ویژگی باشند. چرا که محیط‌های مختلف بیمارستان، شرایط خاص خود را دارد. به‌عنوان‌مثال بخش‌های اداری، پذیرش، انبار داروها و بخش حسابداری بخش‌هایی هستند که نیازی به نظافت روزانه ندارند اما در عوض اتاق عمل یا بخش ای سی یو، جز محیط‌هایی در بیمارستان است که بایتی چندین بار در روز نظافت شود.

از آن گذشته شاید در یک محیط سر بودن سرامیک‌ها غیر قابل قبول باشد اما در محیط دیگری از همان بیمارستان، این موضوع آن چنان هم مهم نباشد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید به همین ترتیب می‌توان بی نهایت اختلاف در ویژگی‌های محیط‌های مختلف بیمارستان نام برده که بهتر است برای هر کدام از یک کاشی بیمارستانی استفاده کرد. از این جهت اگر یک بیمارستان تصمیم دارد کف پوش اتاق‌های عمل خود را از کاشی پرسلان پر کند، دیگر نیازی نیست که همه بخش‌های بیمارستان از جنس کاشی پرلان باشند. مزیت این به آن است که اولاً هر محیط با ویژگی خاص خود، بهترین کاشی را داشته و ثانیاً این کار توجیه اقتصادی دارد. البته شایان ذکر است که در بسیاری از بیماری‌ها بنا به دلایل موجه کف پوش همه محیط‌های بیمارستان از یک جنس هستند.

کاشی پرسلان 

حال که با محیط بیمارستان و کاشی‌هایی که یک کارخانه کاشی و سرامیک برای آن تولید می‌کند آشنا شدید، زمان آن فرا رسیده است که بدانید بهترین نوع کاشی بیمارستانی چه بوده و یک کارخانه کاشی و سرامیک، برای فروش محصولات خود بایستی چه نوع کاشی را تولید کند. بی شک می‌توان گفت کاشی پرسلانی برای استفاده در محیط بیمارستانی بهترین انتخاب است. چرا همه ویژگی‌هایی که لازم است یک کاشی بیمارستانی داشته باشد در کاشی پرسلان دیده می‌شود. به‌عنوان‌مثال کاشی پرسلان، در برابر سختی و سایش مقاوم بوده، دوام و طول عمر بالایی دارد، نگهداری از آن آسان است، قابل شست و شو و نظافت است، کمتر کثیف شده و از آن مهم‌تر لکه بردار نیست، در برابر آب و سایر مایعات نفوذ ناپذیر است، طرح‌های مختلفی دارد و....

شایان ذکر است که یک کارخانه کاشی و سرامیک، کاشی پرسلان را تنها به عنوان کاشی بیمارستانی تولید نمی‌کند و شما می‌توانید در منازل، ادارات و یا هر محیط دیگری از آن‌ها استفاده کنید. از این رو این کاشی‌ها رنگ بندی بسیار وسیعی داشته و شاید کار انتخاب را کمی سخت کند. از این رو ما پیشنهاد می‌کنیم اگر هدف از خرید سرامیک پرسلان استفاده از آن در محیط بیمارستانی است بهتر است طرح‌های گرانادا کد 7141، داوین 7603 کاشی مودنا کد 7681، و کاشی طرح نوبل را برای استفاده به عنوان کاشی بیمارستانی خریداری کنید. بی شک این طرح‌ها بهترین موارد برای استفاده از این منظور هستند. همچنین برای آنکه در هنگام رفت و آمد، لغزندگی و خطرات ناشی از آن به حداقل برسد لازم است تا در کاشی بیمارستانی از کاشی‌های آنتی اسلیپ (ضد لغزندگی) استفاده شود. کاشی پرسلان دارای این خاصیت است، با زیگما در ادامه بررسی هزینه کاشی بیمارستانی همراه باشید.

هزینه کاشی بیمارستانی

هزینه و قیمتی که یک بیمارستان با نصب کاشی بیمارستانی عهده دار می‌شود بسیار متفاوت بوده و به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. از جمله از مواردی که بر هزینه کاشی بیمارستانی اثر می‌گذارند عبارت‌اند از:

  • کارخانه کاشی و سرامیک که محصول خود را از آن خریداری می‌کنید
  • کیفیت کاشی 
  • طرح و ابعاد کاشی
  • متراژ بیمارستان
  • و...

از چه کارخانه کاشی و سرامیک خریداری کنیم؟

افرادی که دوست دارند برای بیمارستان خود کاشی خریداری کنند، اغلب اوقات این سؤال را دارند که کدام کارخانه کاشی و سرامیک برای خرید کاشی پرسلان مناسب‌تر است؟ برای این افراد بایستی عنوان کرد که با کمی تحقیق و پرسش و همچنین گشت و گذار در اینترنت می‌توانند یک کارخانه کاشی و سرامیک مناسب را پیدا کرده و از آن جا به خرید کاشی پرسلان اقدام کنند.

سخن پایانی

کاشی‌هایی که برای یک بیمارستان مورد استفاده قرار می‌گیرند، بایستی ویژگی‌های خاصی داشته باشند تا در مصارف بیمارستان مفید باشند. بهترین نوع این کاشی‌ها که تمام ویژگی‌های یک کفپوش بیمارستانی را دارند، کاشی پرسلان است. شما می‌توانید برای خرید سرامیک پرسلان به یک کارخانه کاش و سرامیک مراجعه کرده و از آنجا اقدام به خرید کنید. امیدواریم با خواندن این مقاله نهایت لذت را برده و اطلاعات کافی از کاشی‌هایی که در بیمارستان مورد استفاده قرار می‌گیرند را فرا گرفته باشید.

کاشی بیمارستانی و ویژگی های آن 2