شنبه 22 اردیبهشت 1403

کام تلخ یاسوجی‌ها در بی‌تفاوتی مدیران به قیمت‌های لاکچری

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کام تلخ یاسوجی‌ها در بی‌تفاوتی مدیران به قیمت‌های لاکچری

اوج گرفتن قیمت میوه در شهر یاسوج با بی تفاوتی نظارت بر بازار کام شهروندان این شهر را بیش از گذشته تلخ کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس هیچکس منکر نقش میوه در سلامتی انسان و سبد مصرفی خانوارها نیست اما با وضعیت گرانی‌های بی‌حساب و کتاب میوه‌فروشی در سطح شهر یاسوج بنظر می‌رسد بسیاری از خانواده ها مجبور به حذف میوه از سبد مصرفی خود شده اند.

اگر چه سال‌های زیادی است که با بی خیالی متولیان بازار میوه در یاسوج، شاهد افزایش قیمت ها هستیم اما به هیچ عنوان قیمت‌های این ماه از سال با سال گذشته قابل مقایسه نبوده و نباید از کاهش خرید مردم در این روزها غافل شد.

براساس تغیرات قیمتی که در این بازار وجود دارد قیمت برخی اقلام به صورت نگران کننده ای افزایش یافته و شهروندان زیادی مدعی هستند که خرید این اقلام برای آنها غیر ممکن است.

با گران شدن های لاکچری میوه در سطح شهر یاسوج شهروندان یاسوجی تماشاچی صحنه های بی تفاوتی مدیران نسبت به بازار هستند و این نگرانی باعث شده تا گرانی ها بر روی اقلامی همچون، گوجه، پیاز و سیب زمینی نیز اثر گذاشته و سبد میوه و غذای مردم تحت تاثیر قرار بگیرد.

شهروندان یاسوجی با ابراز گلایه از وضعیت گرانی میوه در سطح شهر یاسوج ادعا می کنند با افزایش نجومی قیمت ها کار به جایی کشیده شده که خرید کیلویی میوه را انجام نداده و به جای آن خریدهایشان به صورت دانه ای شده است.

با گشتی در سطح شهر یاسوج تفاوت عمده قیمت ها در ابتدا و انتهای بازار مشهود است و این گرانی ها به میوه فرشان هم فشار آورده است.

موج گرانی میوه به گونه ای شده که سبد خرید خانوارها را تحت تاثیر قرار داده و میوه فروش را ناراحت و داد خریداران را دراورده چراکه میوه فروشان مدعی هستند علت گرانی، خرید گران آنها از میدان و ناراحتی شهروندان هم از بی تفاوتی مسئولان نسبت به بازار است.

در حال حاظر در فصلی قرار داریم که به راحتی انواع میوه در کشور به وفور یافت می شود اما گرانی آن سوالی است که شهروندان از ما می پرسند و عنوان می کنند بی خیالی مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی کار را به جایی رسانده که هرکسی هر قیمتی می خواهد بر روی کالایش می گذارد و این مصرف کنندگان هستند که متضرر بی تفاوتی مدیران می شوند.

شهروندان یاسوجی معتقدند اگر مسئولان و متولیان بازار به صورت جدی با گرانی مبارزه کنند قطعا شاهد اینگونه اجحاف در حق مردم نخواهیم بود.

میوه فروش یاسوجی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار دارد: افزایش قیمت میوه در سطح شهر یاسوج باعث شده تا شاهد کاهش مصرف باشیم و پائین آمدن قدرت خرید مردم به علت گرانی، بر روی کار ما اثر گذاشته است.

وی در ادامه افزود بدون شک اگر قیمت ها مناسب باشد تقاضای مردم بیشتر می شود و مصبب این گرانی ما خرده فروشان نیستیم چرا که ما هم از میدان با قیمت بالا خرید می کنیم.

این کاسب اذعان داشت: کاهش قدرت خرید مردم به دلیل گرانی میوه در سطح شهر یاسوج باعث شده تا باتوجه به فساد پذیری میوه و پلاسیدگی زودهنگام، خرده فروشان متضرر و تا جایی که اطلاع دارم همکاران برای جبران این خسارت قیمت ها را کمی بالاتر می برند.

مردم امیدوار هستند با روی کار آمدن دولت شاهد بهبود وضعیت و مبارزه جدی با گرانی‌ها باشند، بنابر این لازم است مسئولان اقدام جدی داشته باشند و بیش از پیش ناتوانی خود را به رخ نکشند.

انتهای پیام /

کام تلخ یاسوجی‌ها در بی‌تفاوتی مدیران به قیمت‌های لاکچری 2
کام تلخ یاسوجی‌ها در بی‌تفاوتی مدیران به قیمت‌های لاکچری 3
کام تلخ یاسوجی‌ها در بی‌تفاوتی مدیران به قیمت‌های لاکچری 4