جمعه 27 مهر 1403

کاهش دما در هفته جاری شرایط تامین برق را بهبود می‌دهد / خواهش ما از مردم صرفه‌جویی است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
کاهش دما در هفته جاری شرایط تامین برق را بهبود می‌دهد / خواهش ما از مردم صرفه‌جویی است

عبدالامیر یاقوتی مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در رابطه با مشاهده قطع برق در پایتخت و دیگر مناطق کشور گفت: با توجه به افزایش دما طی روز‌های گذشته طبیعتا مصرف برق نیز افزایش یافته است. بخش عمده این افزایش مصرف در بخش خانگی و عمومی است که امیدوار هستیم با استفاده بهینه‌تر از تجهیزات برقی، به ویژه سیستم‌های سرمایشی، بتوان تعدیلی در مصرف...

عبدالامیر یاقوتی مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در رابطه با مشاهده قطع برق در پایتخت و دیگر مناطق کشور گفت: با توجه به افزایش دما طی روز‌های گذشته طبیعتا مصرف برق نیز افزایش یافته است. بخش عمده این افزایش مصرف در بخش خانگی و عمومی است که امیدوار هستیم با استفاده بهینه‌تر از تجهیزات برقی، به ویژه سیستم‌های سرمایشی، بتوان تعدیلی در مصرف برق ایجاد کرد.

وی افزود: ذکر این نکته ضروری است که با افزایش دما بهره‌وری تجهیزات برقی نیز کاهش پیدا می‌کند و اگر مردم رعایت نکنند، تجهیزاتی که به صورت خودکار از تجهیزات برقی محافظت می‌کنند، آسیب می‌بینند و برق مشترکان نیز به صورت ناخواسته قطع می‌شود؛ بنابراین خواهش ما این است که مشترکان مانند سال‌های گذشته مصرف خود را تعدیل کنند و مطمئن باشند که با کاهش کم مصرف هیچ مشکلی برای تامین برق وجود نخواهد داشت.

یاقوتی گفت: در هفته پیش رو با توجه به تعدیل دما این شرایط بهتر می‌شود و امکان اینکه مشترکان بتوانند از برق مطمئن‌تری استفاده کنند، وجود دارد.

وی ادامه داد: برآوردها نشان می‌دهد مصرف برق حدود 5 هزار مگاوات به صورت روزانه نسبت به روزهای عادی سال افزایش یافته است.