پنج‌شنبه 19 مهر 1403

کاهش 10 درصدی ترافیک اینترنت خراسان شمالی با حضوری شدن مدارس / رتبه پنجم مخابرات استان در توسعه فیبر نوری

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کاهش 10 درصدی ترافیک اینترنت خراسان شمالی با حضوری شدن مدارس / رتبه پنجم مخابرات استان در توسعه فیبر نوری

علیرضا هاشمی گفت: ترافیک اینترنت خراسان شمالی با حضوری شدن مدارس و عدم استفاده از شبکه آموزشی شاد، 10 درصد کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، علیرضا هاشمی، مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در نشست خبری که به مناسبت هفته ارتباطات و روز جهانی مخابرات برگزار شد، اظهار کرد: کاهش10 درصدی ترافیک اینترنتی استان به خاطر عدم استفاده حداکثری از نرم افزار شاد به دنبال حضوری شدن مدارس سبب شده تا پهنای باند وسیعی تخلیه شود و سرعت مشترکان اینترنت و خدمات دهی به آن ها افزایش یابد.

هاشمی افزود: در حال حاضر روزانه 21 هزار گیگ اینترنت خانگی مخابرات و 122 هزار گیگ اینترنت موبایلی همراه اول در استان مصرف می شود.

وی در ادامه در پاسخ به گلایه های مردمی درباره واقعی نبودن حجم شارژ شده و مصرفی کاربران گفت: مصرف و حجم دانلود کاربران استان در مرکز کشور کنترل می شود و این گلایه مردمی بخاطر فعال بودن نرم افزارهایی است که احتمالا در گوشی های هوشمند فعال بوده که به صورت خودکار از میزان حجم اینترنت می کاهد.

هاشمی به اقدامات انجام شده در حوزه مخابرات استان طی 8 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: طی این مدت 250 میلیارد تومان صرفا در توسعه ارتباطات روستایی استان هزینه شده که نتیجه آن کسب جایگاه پنجم خراسان شمالی در توسعه فیبر نوری روستایی است.

مدیر مخابرات خراسان شمالی از تحول و توسعه دسترسی به اینترنت در مناطق روستایی به عنوان یک انقلاب صنعتی نام برد و اضافه کرد: به عنوان مثال پوشش تلفن همراه در شهرستان راز و جرگلان از 31 به 91 درصد رسیده و 42 سایت جدید همراه اول در این شهرستان نصب شده است.

هاشمی اظهار کرد: طی این مدت، 12 سایت جدید همراه اول در استان نصب شده و سایت های 65 روستا در سطح استان نیز یا 3G یا 4G شده اند.

وی خاطر نشان کرد: این اقدامات به منظور تحقق موارد مندرج در بند ط ماده 3 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر توسعه و ترویج ارتباطات و فناوری اطلاعات در نقاط مختلف کشور و الزامات دولت در خصوص تسهیل و تسریع دسترسی به خدمات مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات برای هر یک از آحاد کشور در نقاط روستایی و دورافتاده، پروژه USO اجرایی شده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ویژه شرکت مخابرات برای بهره مندی سازمان ها دولتی برای اتصال به فیبر نوری خبر داد و گفت: در این طرح علاوه بر اینکه هزینه طراحی و کارشناسی رایگان است، هزینه فیبر موجود نیز صفر ریال محاسبه می شود. هاشمی همچنین از امکان درج شماره موبایل صاحبان حرف و مشاغل در سامانه 118 خبر داد.

انتهای پیام /