چهارشنبه 4 مهر 1403

کاهش 35 هزار میلیاردی درآمد مالیات از حقوق در سال آینده

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
کاهش 35 هزار میلیاردی درآمد مالیات از حقوق در سال آینده

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ امروز نشست هم اندیشی مجمع کارآفرینان ایران با حضور داود منظور؛ رئیس کل سازمان امور مالیاتی برگزار شد. در ابتدا منظور با اشاره به اینکه: نظام مالیاتی زمانی می‌تواند رشد کند که کسب و کار‌ها در کشور رونق بیشتری پیدا کنند و موتور رشد اقتصاد، کارآفرینان جامعه هستند، افزود: آنچه که باعث رشد می‌شود، ظرفیت کارآفرینی کشور است و جمع کارآفرینان اهمیت ویژه‌ای...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ امروز نشست هم اندیشی مجمع کارآفرینان ایران با حضور داود منظور؛ رئیس کل سازمان امور مالیاتی برگزار شد.

در ابتدا منظور با اشاره به اینکه: نظام مالیاتی زمانی می‌تواند رشد کند که کسب و کار‌ها در کشور رونق بیشتری پیدا کنند و موتور رشد اقتصاد، کارآفرینان جامعه هستند، افزود: آنچه که باعث رشد می‌شود، ظرفیت کارآفرینی کشور است و جمع کارآفرینان اهمیت ویژه‌ای را در کشور دارد.

وی ادامه داد: هدف ما در این جلسه این است که دغدغه کارآفرینان را بشنویم. رویکرد وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم، تسهیل کسب و کار و تشویق کارآفرینی است و نگاه ما به فعالان اقتصادی، نگاه بخشی نیست. بیشینه کردن وصول مالیات هدف ما نیست، البته که باید مالیات براساس قانون گرفته شود.

رئیس سازمان اوور مالیاتی بیان کرد: ضمن اینکه هدف ما تامین مالی دولت است، باید اقداماتمان خللی در تولید و کسب و کار‌ها وارد نکند. ما با دریافت مجوز‌های قانونی، تسهیل گری خواهیم کرد.

داود منظور ادامه داد: در سال جای 5 واحد درصد نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی کاهش پیدا کرد و در سال آینده پیشنهاد کردیم تا نرخ مالیات تولید کنندگان، 7 واحد درصد هم کاهش یابد. اگر شرکت‌های بورسی درآمد خود را به سمت افزایش سرمایه ببرند، از مالیات معاف خواهند شد.

وی گفت: امسال آستانه معافیت حقوق و دستمزد را افزایش دادیم و به 84 میلیون تومان در سال و 7 میلیون تومان در ماه رساندیم. مجلس در مصوبه دیروز آستانه معافیت حقوق دستمزد را افزایش دادند و به 10 میلیون تومان در ماه و 120 میلیون تومان در سال رساندند. در پایان امسال، مالیات دریافتی ما از حقوق و دستمزد 55 هزار میلیارد تومان است، با این تدبیر مجلس، برآورد می‌کنیم که مالیات ما از حقوق و دستمزد 20 هزار میلیارد تومان خواهد رسید و 35 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا خواهد کرد! یکی از مشکلات نظام مالیاتی، قرار‌های بیش از اندازه است و پیشنهاد کردیم تا قرار‌ها به حداقل برسد.

ادامه دارد...