دوشنبه 11 تیر 1403

کدام آبچکان و جاظرفی برای آشپزخانه من مناسب است؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
کدام آبچکان و جاظرفی برای آشپزخانه من مناسب است؟

در میان تجهیزات مختلف آشپزخانه آبچکان و جاظرفی جزو لوازم کاربردی بوده که بانوان استفاده زیادی از آن می‌کنند.

رپرتاژ آگهی: در واقع نبود این وسیله در آشپزخانه به شدت احساس می‌شود؛ اما در برخی شرایطی نیز راهکارهایی برای برطرف کردن این مسئله وجود دارد. با وجود آبچکان نظم و ترتیب آشپزخانه بیشتر می‌شود و سرعت خشک شدن ظروف افزایش پیدا می‌کند. در مقاله امروز ما قصد داریم راجع به بهترین آبچکان آشپزخانه صحبت کنیم. پس لطفاً ما را تا انتهای مطلب همراهی بفرمایید.

آبچکان آشپزخانه چیست؟

یکی از بهترین تجهیزات جهت سازماندهی آشپزخانه و جبران کمبود فضای آن، آبچکان و جاظرفی می‌باشد. این وسیله باعث می‌شود تا تمیز شدن ظروف ساده‌تر شده و پخت و پز به راحتی انجام شود. ضمناً وجود آبچکان احساس گرم و جذابی به آشپزخانه شما می‌بخشد. همچنین قرار دادن ظروف به صورت خیس در کابینت‌ها ظاهری زشت و ناخوشایند دارد. اما با وجود آبچکان دیگر این مشکل را ندارید؛ بلکه پس از خشک شدن ظرف‌ها به راحتی می‌توانید آنها را تمیز و مرتب به داخل کابینت منتقل کنید. برای اینکه بتوانید بهترین مدل آبچکان آشپزخانه را برای منزل خود انتخاب کنید، باید فضای در دسترس را در نظر گرفته و مدل‌های مختلف آبچکان را مقایسه کنید تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید. در ادامه راجع به بهترین آبچکان آشپزخانه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

انواع آبچکان آشپزخانه

در صورتی که هنگام خرید آبچکان‌، یک جنس با کیفیت و مرغوب را انتخاب نمایید؛ می‌توانید تا سال‌های سال از آن استفاده کنید. وظیفه اصلی آب چکان نظم دهی به ظرف‌های شسته شده است. این وسیله جزو مهم‌ترین انواع اکسسوری کابینت به شمار رفته و دارای انواع مختلفی است که به صورت خلاصه به آنها اشاره می‌کنیم:

1_نوع اول آبچکان‌هایی است که بالای سینک نصب می‌شوند و جزو رایج‌ترین و متداول‌ترین آبچکان‌های موجود می‌باشد.

2_نوع دوم آبچکان‌هایی است که بیشتر برای سینک‌های جلو پنجره استفاده می‌شود و به آبچکان روی سینک شهرت دارد.

3_نوع سوم آبچکان رومیزی است که به آن آبچکان کنار سینک نیز گفته می‌شود، می‌باشد که مزایا و معایب خاص خود را داشته و در رابطه با آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

4_نوع چهارم نیز آبچکان آویز است که در مواقع خاصی با توجه به شرایط و فضای آشپزخانه به کار برده می‌شود.

آبچکان کنار سینک (آبچکان رومیزی)

یکی از انواع آبچکان‌ها که برای خشک کردن ظروف بسیار مناسب است، آبچکان کنار سینک است یا همان آبچکان رومیزی می باشد که می‌توانید آن را به صورت دو طبقه یا سه طبقه خریداری کرده و بدین ترتیب برای نظم‌دهی و ساماندهی ظروف و خشک شدن آنها از آبچکان رومیزی استفاده کنید. هنگام خرید آبچکان رومیزی باید به جنس آبچکان، تعداد طبقات آن، اندازه آبچکان و قیمت آن توجه نمایید. آبچکان رومیزی در جنس های مختلفی ساخته و روانه بازار می‌شود که عبارت‌اند از:

_آبچکان رومیزی فلزی: این نوع آبچکان‌ها بسیار محکم بوده و دوام بالایی دارند. همچنین در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی را از خود نشان می‌دهند.

_آبچکان رومیزی چوبی: این نوع آبچکان رومیزی، ظاهری طبیعی و بسیار زیبا دارد و در مقابل رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. آبچکان‌های چوبی کنار سینک نیز در دو نوع تاشو و ساده نیز وجود دارند.

_آبچکان رومیزی پلاستیکی: آبچکان‌های پلاستیکی سبک وزن‌تر بوده و حمل و نقل راحت‌تری دارند. ضمناً این نوع آبچکان‌ها از متریال اولیه مرغوبی ساخته شده و در مقابل خراش و ضربه، مقاومت مناسبی دارند.

مزایا و معایب آبچکان رومیزی

- مزایای آبچکان رومیزی:

جالب است بدانید که ایده اولیه این نوع آبچکان‌ها از همان سبدهایی که کنار حوض‌های قدیمی قرار داده می‌شد، گرفته شده است. آبچکان‌های رومیزی مزیت‌های زیادی دارند؛ از جمله اینکه شما می‌توانید آن را در هر نقطه از کنار ظرفشویی قرار دهید. همچنین داشتن سینی تخلیه یکی دیگر از مزیت‌های مهم آبچکان‌های رومیزی می‌باشد؛ بدین ترتیب بعد از ریخته شدن آب اضافی ظروف روی سینی به راحتی آب جمع شده را تخلیه می‌کنید و از مرطوب شدن و خیس شدن اطراف کابینت ظرفشویی پیشگیری می‌نمایید. ضمناً رنگ‌های متنوع آبچکان‌های رومیزی باعث شده است که شما با هر سلیقه و بودجه‌ای بتوانید گزینه مناسب خود را یافته و خریداری نمایید.

- معایب آبچکان رومیزی:

با وجود مزیت‌های این نوع آبچکان‌ها، ایراداتی نیز دارد؛ به عنوان مثال از آبچکان‌های رومیزی در آشپزخانه‌های کوچک نمی‌توان زیاد استفاده کرد؛ زیرا فضا را اشغال می‌کنند. همچنین به دلیل نداشتن پوشش همه ظروف در دید هستند و ممکن است ظاهر آشپزخانه را اندکی شلخته نشان دهد و اندکی از زیبایی کابینت و سینک را بگیرد.

آبچکان ریلی آشپزخانه

در صورتی که آبچکان‌های کابینتی ظرفیت کافی را جهت خشک کردن همه ظروف نداشته باشند و یا اگر امکان نصب آبچکان‌های کابینتی در آشپزخانه به هر دلیلی وجود نداشته باشد؛ در این حالت از آبچکان ریلی آشپزخانه بهره گرفته می‌شود. این نوع آبچکان‌ها حالت سینی مانند داشته و آنها را به دلخواه داخل یکی از کابینت‌ها در چند ردیف نصب می‌کنند. برخلاف آبچکان‌های بالای سینک، آبچکان ریلی ثابت نیست و شما می‌توانید با سوار کردن آبچکان روی یک ریل، درست مانند یک کشو آن را حرکت دهید. بهترین مزیت آبچکان ریلی آشپزخانه ظرفیت زیاد جهت جا دادن ظرف‌ها می‌باشد. همچنین به دلیل اینکه در داخل کابینت مستتر می‌باشد، حالت مخفی داشته و ظاهر آشپزخانه را به هم نمی‌ریزد. تنها ایرادی که آبچکان ریلی آشپزخانه دارد این است که نسبت به سایر آبچکان‌ها، دسترسی کمتری خواهد داشت.

آبچکان مدرن آشپزخانه

انواع مدل‌های آبچکان آشپزخانه برای استفاده شما در بازار وجود دارد و با توجه به اینکه آبچکان جزو یکی از مهم‌ترین تجهیزات موجود در آشپزخانه است؛ همه افراد تمایل دارند پیش از خرید آن انواع مختلف را مشاهده کرده و سپس اقدام به خرید نمایند. هر آبچکانی قابلیت‌های خاص خود را داشته و مدل ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال بعضی از آنها قابل اتصال به سینک بوده در نتیجه ظرف‌ها با سهولت بیشتری خشک می‌شوند و در معرض رطوبت دائمی نیستند یا برخی دیگر از مدل‌های آبچکان، دارای یک پارچه نمگیر می‌باشند. در ضمن برخی دیگر محلی جهت قرار دادن لیوان‌ها در آنها تعبیه شده است.

به هر حال معمولا بانوان خانه‌دار هنگام انتخاب آبچکان آشپزخانه خود تمایل به داشتن جدیدترین زیباترین و با کیفیت‌ترین نوع آبچکان دارند که متناسب با فضای آشپزخانه آنها نیز باشد. حتماً شما نیز این روزها در شبکه‌های اجتماعی و پیج‌های مختلف اینستاگرام انواع و اقسام آبچکان‌های شیک، بسیار زیبا و مدرن را دیده‌اید؛ برای خرید این مدل از آبچکان‌ها می‌توانید به فروشگاه‌های مختلف مراجعه کرده و درخواست جدیدترین و مدرن‌ترین نوع آبچکان‌ها را بدهید تا طبق توان مالی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود، گزینه ایده‌آلی را انتخاب نمایید.

خرید بهترین آبچکان آشپزخانه

مهمترین نکته‌ای که در خرید این وسیله باید به آن توجه نماییم، جنس کابینت‌ها است؛ زیرا برای کابینت‌های فلزی و یا کابینت‌های ام‌دی‌اف، جنس‌های متفاوتی از آبچکان خریداری می‌شود. نکته بعدی که هنگام خرید باید به آن توجه کنیم، سایز و ظرفیت آبچکان است. در ضمن پیش از خرید این محصول فضای اطراف سینک خود را در نظر بگیرید تا بتوانید ایده آل‌ترین گزینه را انتخاب نمایید. مثلاً در صورتی که بالای سینک ظرفشویی شما کابینتی وجود ندارد؛ آبچکان‌های ایستاده انتخاب مناسبی برای آشپزخانه شما هستند و یا اگر دوست دارید به آبچکان دسترسی مناسب و ساده‌ای داشته باشید، از آبچکان‌های رومیزی استفاده کنید.

شما می توانید برای مشاهده و خرید مدل‌های مختلف آبچکان به فروشگاه‌های معتبر یراق آلات مراجعه کرده و با دیدن انواع و اقسام آبچکان‌ها سعی کنید بهترین و متناسب ترین مدل آن را انتخاب نمایید.

فروشگاه تاپ یراق به آدرس topyaragh یک فروشگاه معتبر یراق و اکسسوری کابینت است که می توانید با مراجعه به وبسایت فروشگاه و مشاهده و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق، محصولات مورد نظر خود را تهیه نمایید.

قیمت انواع آبچکان آشپزخانه

هنگام تعیین قیمت آبچکان و جاظرفی عوامل متعددی تاثیرگذار می‌باشند. اما مهم‌ترین عامل جنس آن است؛ مثلاً آبچکان استیل به دلیل داشتن مقاومت بالا و خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی، نسبت به آبچکان‌های آبکاری قیمت گرانتری دارند.

البته سایز آبچکان در شرایطی که جنس آن یکسان باشد، عامل دیگری است که تعیین کننده قیمت می‌باشد؛ به عنوان مثال یک آبچکان آلومینیوم یک طبقه نسبت به یک آبچکان آلومینیوم دو طبقه قیمت پایین‌تری دارد. ضمناً برند تولید کننده محصول نیز روی قیمت آن موثر خواهد بود. توصیه ما این است که با توجه به اینکه آبچکان جزو یراق آلات پرکاربرد و پر استفاده در آشپزخانه است؛ سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنید.

کلام آخر

از آنجایی که معمولاً در آشپزخانه‌های امروزی حداقل یک آبچکان وجود دارد؛ پس بهتر است پیش از خرید آن، اطلاعات لازم را در رابطه با انواع آبچکان داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید. آبچکان‌ها در مدل‌های مختلفی تولید شده‌اند تا متناسب با شرایط معماری و چیدمان آشپزخانه شما باشند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

کدام آبچکان و جاظرفی برای آشپزخانه من مناسب است؟ 2
کدام آبچکان و جاظرفی برای آشپزخانه من مناسب است؟ 3