چهارشنبه 11 مهر 1403

کسب رتبه دوم دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه بندی لایدن

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
کسب رتبه دوم دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه بندی لایدن

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، نظام رتبه‌بندی لایدن، نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا در سال 2024 میلادی خود را منتشر کرد. در رتبه‌بندی سال جاری این نظام، تعداد 46 دانشگاه از ایران در جمع 1506 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند. بر اساس رتبه‌بندی لایدن در سال 2024 ایران با 46 دانشگاه، رتبه اول را در میان کشور‌های...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، نظام رتبه‌بندی لایدن، نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا در سال 2024 میلادی خود را منتشر کرد. در رتبه‌بندی سال جاری این نظام، تعداد 46 دانشگاه از ایران در جمع 1506 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.

بر اساس رتبه‌بندی لایدن در سال 2024 ایران با 46 دانشگاه، رتبه اول را در میان کشور‌های اسلامی دارد.

لایدن یکی از نظام‌های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هرساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس مجموعه پیچیده‌ای از شاخص‌های معتبر علم‌سنجی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد. دانشگاه‌های جهان با دو دسته شاخص وابسته به اندازه و مستقل از اندازه در قالب 4 معیار کلی مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی، دسترسی آزاد به انتشارات و تنوع جنسیتی در رتبه‌بندی لایدن مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

در رتبه‌بندی لایدن از تولیدات علمی دانشگاه‌ها در نمایه‌های پایگاه WoS استفاده شده است. بازه زمانی لحاظ شده در انتشارات دانشگاه‌ها 2022-2019 و استناد‌ها تا پایان سال 2023 است.