پنج‌شنبه 14 تیر 1403

کشف شبکه تقلب کنکوری / حضور 850 داوطلب با تجهیزات تقلب در آزمون رفع شبهه داوطلبان کنکور 1401

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
کشف شبکه تقلب کنکوری / حضور 850 داوطلب با تجهیزات تقلب در آزمون رفع شبهه داوطلبان کنکور 1401

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون رفع شبهه‌ای که برای حدود 700 داوطلب کنکور 1401 برگزار شد، متأسفانه عده‌ای فکر می‌کردند که می‌توانند دوباره تقلب کنند، با وجود اینکه اطلاع رسانی تقویمی صورت نگرفته بود اما این شبکه فعالیت خود را انجام داده بود، نکته مهم این بود که به دلیل محدود بودن تعداد داوطلبانی که باید در این آزمون شرکت می‌کردند، تا شب آزمون، سوالات مشخص نبود و لحظه آخر سوالات آزمون نهایی شد.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: از چند روز پیش از آزمون رفع شبهه برای داوطلبان کنکور 1401، اعضای این شبکه پول‌های هنگفتی از مردم گرفته بودند. بعضی از شواهد نشان می‌داد که تا 300 میلیون تومان هم از مردم گرفته شده بود.

وی افزود: ما در سازمان سنجش این شبکه را شناسایی کردیم. این شبکه متقلب با شیوه‌های بسیار بسیار پیچیده با داوطلب برخورد می‌کردند تا داوطلب باورش شود که آنها واقعاً سوالات کنکور را در اختیار دارند. اما با بررسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد که تمام این روش‌ها نیز فیک و غیر واقعی بود و تنها پول زیادی از داوطلبان گرفته بودند.

پورعباس خاطرنشان کرد: در این آزمون به دلیل محدودیت تعداد داوطلبان، موردی از اینکه فردی جای داوطلب اصلی آزمون بدهد، نداشتیم. در کنکور 1401 البته تعدادی از افرادی را شناسایی کردیم که به صورت شبکه فعالیت می‌کردند و جای داوطلب اصلی در سر جلسه آزمون شرکت کرده بودند. این شبکه‌ها پول می‌گیرند و آدم را جایگزین می‌کنند.

وی گفت: اما با شرایطی که امسال در کنکور 1401 اعمال کردیم به گونه‌ای بود که عکس‌ها به صورت شفاف بود و تعدادی که این کار را انجام داده بودند لو رفتند.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به آمار متخلفان در کنکور 1401 یادآور شد: حدود 850 نفر در سر جلسه کنکور با تجهیزات تقلب شناسایی شدند. حدود هزار نفر هم نتایج آزمون آنها شبهه دار بود که از میان این هزار نفر حدود 770 نفر در آزمون رفع شبهه شرکت کردند و حدود 200 نفر هم در آزمون شرکت نکردند.

وی افزود: از میان کسانی که در آزمون رفع شبهه کنکور 1401 شرکت نکردند با توجه به اینکه به آنها فرصت داده شد که از خودشان رفع شبهه کنند و این افراد اقدامی نکردند به هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون‌ها معرفی می‌شوند و احتمالاً محکوم می‌شوند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کنکور

عبدالرسول پورعباس

سازمان سنجش آموزش کشور

تخلف در کنکور آزمون سراسری این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
کشف شبکه تقلب کنکوری / حضور 850 داوطلب با تجهیزات تقلب در آزمون رفع شبهه داوطلبان کنکور 1401 2
کشف شبکه تقلب کنکوری / حضور 850 داوطلب با تجهیزات تقلب در آزمون رفع شبهه داوطلبان کنکور 1401 3
کشف شبکه تقلب کنکوری / حضور 850 داوطلب با تجهیزات تقلب در آزمون رفع شبهه داوطلبان کنکور 1401 4