جمعه 30 شهریور 1403

کمپانی: قهرمانی در بوندسلیگا دیگر آسان نیست!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
کمپانی: قهرمانی در بوندسلیگا دیگر آسان نیست!

ونسان کمپانی، سرمربی بایرن مونیخ، معتقد است قهرمانی در بوندسلیگا دشوارتر از گذشته. شده و تیمش برای رسیدن به این عنوان کار بسیار سختی دارد.

به گزارش "ورزش سه"، ونسان کمپانی، سرمربی جدید بایرن مونیخ، امیدوار است در فصل اول خود بتواند قهرمانی بوندسلیگا را از بایر لورکوزن پس بگیرد و در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا هم عملکرد خوبی داشته باشد. او و تیمش پنجره نقل و انتقالاتی نسبتاً خوبی را پشت سر گذاشتند و اکنون پس از کسب دو برد در دو بازی اول، روحیه و انگیزه خوبی به دست آورده‌اند. این مربی در جدیدترین مصاحبه‌ش درباره مسائل مختلفی صحبت کرده است.

اهدافی که مدیریت بایرن برای تیم تعیین کردند چیست؟ قهرمانی لیگ قهرمانان و لیگ؟

البته، در باشگاهی مثل بایرن، باید جام‌ها را ببری. اما این برای من جدید نیست. من در این فرهنگ مشابهی در اندرلخت هم بوده‌ام. حتی در برنلی، باشگاهی که یکی از کمترین بودجه‌ها در لیگ برتر را داشت، می‌خواستم هر بازی را ببرم.

از پنجره نقل و انتقالات بایرن راضی هستی؟

من یک تیم فوق‌العاده دارم. اما در مقایسه با گذشته، بایر لورکوزن، لایپزیش، دورتموند و دیگران قوی‌تر شده‌اند و رقابت بسیار دشوار و سخت شده است. از نظر فوتبالی، سخت‌تر شده است که لیگ را به تسلط خود دربیاوریم و قهرمان شویم، اما قطعاً همه تلاش‌مان را انجام خواهیم داد.

لوتار ماتئوس اخیراً از سبک دفاعی شما انتقاد کرده است. رسانه‌ها در آلمان انتقادی‌تر از بلژیک هستند؟

نمی‌دانم. من می‌دانم که چه چیزی درباره‌ام نوشته خواهد شد. اما اندرلخت یک منحنی یادگیری خوب برای من بود، در تمام سطوح. من در این دنیا بزرگ شدم، بنابراین واقعاً صحبت‌های دیگران نگرانم نمی‌کند. وقتی در بایرن کار می‌کنید، که در بین 5 باشگاه بزرگ جهان است، هیچ لحظه‌ای نیست که شما در کانون توجه نباشید. مهم این است که روی آنچه که مهم است تمرکز کنید و آن چیز برنده شدن و همیشه پیشرفت کردن است.

هر جزئیات در بایرن سر و صدا ایجاد می‌کند، مثل تکه کاغذی که توماس مولر در شورت ورزشی خود گذاشت که شامل دستورات تاکتیکی بود که بازی مقابل وولفسبورگ را تغییر داد. نظرتان چیست؟

و آن کاغذ کار کرد (با خنده)، بنابراین توماس هنوز هم می‌تواند یادداشت‌های من را در شوت ورزشی‌اش بگذارد. تکه کاغذ ساده‌ترین راه برای ارسال دستورات است. اما درست است که صحنه خنده‌داری بود.

کمپانی: قهرمانی در بوندسلیگا دیگر آسان نیست! 2