دوشنبه 28 خرداد 1403

کیا اسپورتیج محبوب با مدل 2024 به ایران برمی‌گردد / عکس

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
کیا اسپورتیج محبوب با مدل 2024 به ایران برمی‌گردد / عکس

خودروهای شاسی‌بلند سایز متوسط در بازار ایران طرفداران خاص خود را دارند. خودروهایی مثل هیوندای توسان، کیا اسپورتیج، میتسوبیشی ASX، هوندا CR-V و... از جمله خودروهای محبوب این کلاس هستند. پس از ورود هیوندای توسان به بازار ایران، زمان ورود برادرش یعنی کیا اسپورتیج فرا رسیده است.

امیرمسعود عابدین_ پس از ورود محصولاتی مانند سراتو و K5 (اپتیما) به ایران، کوشا خودرو به دنبال واردات جدیدترین مدل کیا اسپورتیج با مدل 2024 رفته است.

اسپورتیج در نسل جدید خود از آن طراحی کسل‌کننده و زشت نسل قبل دور شده و چهره خاص و اسپرتی را به خود گرفته است. طراحی آن کاملاً تهاجمی و به دور از هرگونه محافظه‌کاری انجام شده و پر از خطوط متقاطع و تندوتیز است. دی - لایت چندضلعی که در داخل آن چراغ‌های اصلی خودرو قرار گرفته، یکی از مصادیق طراحی عجیب کیا در نسل جدید اسپورتیج است.

نمای عقب اسپورتیج هم مثل قسمت جلو، طراحی خاص و عجیبی دارد. چراغ‌های عقب به شکلی مثلثی بوده و به‌وسیله یک نوار مشکی به یکدیگر متصل شده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، زبان طراحی کابین در اسپورتیج متناسب با دیگر مدل‌های کیا است. دو نمایشگر بزرگ در کنار دریچه‌های کولر با طراحی چندضلعی، طراحی رادیکالی کنسول وسط و دستگیره‌های در و... از عناصر این طراحی هستند.

با توجه به محدودیت‌های ارزی برای واردات، احتمالاً اسپورتیج با پیشرانه 1.5 لیتری توربو با 167 اسب بخار قدرت و 253 نیوتون متر گشتاور به بازار ایران بیاید. وظیفه انتقال قدرت در این نسخه بر عهده گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است.

متأسفانه به دلیل شرایط خاص بازار ایران، در صورت ورود این خودرو به بازار باید انتظار قیمت 4 تا 5 میلیارد تومانی مشابه هیوندای توسان را داشته باشیم.

227322

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1910857
کیا اسپورتیج محبوب با مدل 2024 به ایران برمی‌گردد / عکس 2
کیا اسپورتیج محبوب با مدل 2024 به ایران برمی‌گردد / عکس 3
کیا اسپورتیج محبوب با مدل 2024 به ایران برمی‌گردد / عکس 4