یک‌شنبه 15 مهر 1403

گازانیگا تو دیگه کی هستی / معرفی پنالتی‌گیرترین گلر دنیا: 3 پنالتی در یک بازی!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
گازانیگا تو دیگه کی هستی / معرفی پنالتی‌گیرترین گلر دنیا: 3 پنالتی در یک بازی!

پائولو گازانیگا، دروازه‌بان خیرونا، در بازی امروز مقابل اتلتیک بیلبائو سه پنالتی که توسط سه بازیکن مختلف حریف شلیک شده بود را مهار کرد.

گازانیگا تو دیگه کی به گزارش "ورزش سه"، پائولو گازانیگای آرژانتینی، دروازه‌بان خیرونا، ستاره بی چون و چرای بازی‌های امروز لالیگا بود. او اتفاقی را رقم زد که در تاریخ فوتبال کمتر سابقه داشته است.

گازانیگا در دیدار خیرونا با اتلتیک بیلبائو سه پنالتی را در جریان بازی مهار کرد. گازانیگا در اسپانیا همیشه به یک گلر پنالتی‌گیر مشهور بوده ولی او امروز هنر گرفتن پنالتی را به حد اعلا رساند. از سه پنالتی‌ای که گازانیگا امروز گرفت یکی از آنها به دستور داور تکرار شده بود ولی به هر حال او نشان داد که در گرفتن پنالتی‌ها حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

در دقیقه 28 بازی که در خانه خیرونا برگزار می‌شد اولین پنالتی به سود اتلتیک اعلام شد. الکس برنگوئر که یک شوت‌زن قهار است پشت توپ ایستاد ولی گازانیکا توپش را گرفت.

درحالیکه در دقایق بعدی خیرونا به گل رسیده بود در اوایل نیمه دوم بار دیگر داور به نفع اتلتیک اعلام پنالتی کرد. اینیاکی ویلیامز پشت توپ ایستاد و گازانیگا توپش را گرفت. با اینحال داور دستور به تکرار پنالتی داد چرا که دروازه‌بان از خط جلوتر آمده بود. این بار آندر هررا پشت توپ ایستاد و گازانیگا توپ او را هم گرفت.

اهمیت سیوهای استثنایی گازانیگا برای خیرونا زمانی مشخص شد که این تیم در دقیقه 90+9 صاحب پنالتی شد و استوانی دروازه اتلتیک را باز کرد تا خیرونا به لطف درخشش استثنایی دروازه‌بان آرژانتینی خود به سه امتیاز بسیار مهم و باارزش دست پیدا کند.

گازانیگا تو دیگه کی هستی / معرفی پنالتی‌گیرترین گلر دنیا: 3 پنالتی در یک بازی! 2
گازانیگا تو دیگه کی هستی / معرفی پنالتی‌گیرترین گلر دنیا: 3 پنالتی در یک بازی! 3