جمعه 31 فروردین 1403

گازرسانی به زاهدان چه زمانی پایان می‌یابد؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
گازرسانی به زاهدان چه زمانی پایان می‌یابد؟

سخنگوی شرکت ملی گاز کشور از آخرین وضعیت شبکه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان توضیحاتی را ارائه داد.

محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه تا به امروز پیشرفت خوبی صورت گرفته و همچنین اعتبار این طرح حدود 100 میلیارد تومان برآورد شده و تاکنون 95 درصد پیشرفت داشته است و به‌زودی پایان می‌گیرد.

او ادامه داد: ما پروژه گازرسانی به زابل را از مرحله طراحی عملیات آغاز کردیم که این پروژه به سه فاز تقسیم شد و تاکنون 67 درصد کار در فاز اول انجام شده است. در این فاز تاکنون بیش از 60 کیلومتر شبکه توزیع و 30 کیلومتر خطوط تغذیه اجرایی شده که تاکنون 42 میلیارد هزینه داشته و برای پایان آن 17 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

بیشتر بخوانید سخنگوی شرکت ملی گاز کشور تصریح کرد: اجرای عملیات فاز دوم شهر زابل نیز امسال آغاز می‌شود که شامل 120 کیلومتر شبکه توزیع، 17 کیلومتر خطوط تغذیه و حدود 3 هزار انشعاب است و هزینه این عملیات نیز 35 میلیارد تومان برآورد شده است. عسگری بیان کرد: با اتمام پروژه گازرسانی به شهر زاهدان 65 تا 70 هزار مشترک جدید گاز به مشترکان استان سیستان و بلوچستان افزوده خواهد شد که به این ترتیب تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان به بیش از 113 هزار مشترک خواهد رسید. انتهای پیام /