جمعه 13 مهر 1403

گرمای هوا تا هفته آینده در سیستان و بلوچستان ادامه دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
گرمای هوا تا هفته آینده در سیستان و بلوچستان ادامه دارد

زاهدان - ایرنا - رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود گرمای هوا همچنان تا اواسط هفته آینده در استان ادامه داشته باشد و بیشینه نقطه‌ای دما در نواحی غربی به محدود 48 درجه سلسیوس برسد.

علی ملاشاهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در شبانه روز گذشته دمای هوای 12 شهر استان به 40 درجه و بالاتر از آن رسید و دلگان با دمای 46.7 درجه سلسیوس گرمترین شهر استان شد. وی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود این شرایط تا اواسط هفته آینده ادامه داشته باشد البته در روز جمعه به واسطه تشدید جریانات شمالی یک تا 2 درجه دمای هوا کاهش می‌یابد اما مجدد روند تداوم گرمای هوا تکرار می‌شود. رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به تشریح شرایط جوی دریای عمان در سه روز آینده پرداخت و گفت: پیش‌بینی می‌شود همچنان دریای عمان مواج و متلاطم باشد به نحوی که ارتفاع موج بویژه در مناطق شرقی به 1.5 تا 2 متر برسد. وی با بیان اینکه وزش باد و گرد و خاک پدیده دیگر سواحل جنوب سیستان و بلوچستان در سه روز آینده است، افزود: انتظار می‌رود بیشینه سرعت باد در نواحی شرقی دریای عمان به حدود 36 کیلومتر بر ساعت برسد و شعاع دید افقی در نقاط مستعد به حدود 7 کیلومتر کاهش یابد. ملاشاهی اظهارداشت: با توجه به شرایط مواج دریا توصیه می‌شود صیادان در فعالیت‌های دریایی احتیاط لازم را داشته باشند. وی به فراهم بودن شرایط وقوع بارش‌های مونسونی در روز پنجشنبه در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر پنجشنبه تا شنبه شرایط برای رشد ابرهای جوششی و وقوع بارش‌های رگباری در جنوب استان فراهم باشد. رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان از تداوم وزش بادهای120 روزه در شمال استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا شنبه پیش رو وزش بادهای شدید120 روزه در شمال استان ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: در این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی، نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان وزش باد با شدت کمتر روی می‌دهد به نحویکه در نقاط مستعد سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*