جمعه 10 فروردین 1403

گزارش:/ تاریخ‌سازی بنزما و ستاره‌های فرانسوی در رئال

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
گزارش:/ تاریخ‌سازی بنزما و ستاره‌های فرانسوی در رئال

یکشنبه شب در بازی برابر آلمریا، برای اولین بار در تاریخ رئال مادرید، چهار بازیکن فرانسوی از ابتدا در ترکیب بودند.

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید یکشنبه شب در زمین آلمریا 1-2 پیروز شد و گام اول در لالیگا را محکم برداشت. رئال مدافع عنوان قهرمانی است و پس از فتح سوپرجام اروپا با روحیه قدم در میدان گذاشت اما گل اول را دریافت کرد. در ادامه لوکاس واسکز و داوید آلابا با زدن دو گل، ورق را برگرداندند تا اولین سه امتیاز فصل کسب شود.

یکی از نکات جالب بازی، تغییرات زیاد کارلو آنچلوتی در ترکیب اصلی نسبت به بازی سوپرجام مقابل آینتراخت فرانکفورت بود. کارلتو به بسیاری از بازیکنان اصلی خود استراحت داد و در ترکیب ثابت رئال شاهد حضور هر چهار بازیکن فرانسوی این تیم بودیم. ادواردو کاماوینگا، اورلین شوامنی، کریم بنزما و فرلاند مندی کار را از ابتدا شروع کردند و البته به جز بنزما، سه بازیکن دیگر در نیمه دوم تعویض شدند. این برای اولین بار در تاریخ رئال بود که چهار بازیکن فرانسوی در ترکیب ثابت این تیم قرار داشتند.

از بین فرانسوی های رئال، کریم بنزما و شوامنی شانس بیشتری برای رفتن به جام جهانی دارند. کریم اگر مصدوم نشود، قطعا در جام جهانی مهاجم اول فرانسه خواهد بود. او با 97 بازی ملی و 37 گل زده، یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی فرانسه است و او را برنده قطعی توپ طلا 2022 نیز می دانند.

شوامنی هم در یک سال گذشته پای ثابت اردوهای تیم ملی فرانسه بوده و 12 بازی ملی نیز دارد. کاماوینگا و مندی اما با سه و هفت بازی ملی، شانس کمتری برای رفتن به جام جهانی دارند؛ مگر اینکه در سه ماه پیش رو بتوانند نظر دیدیه دشان، سرمربی فرانسه، را عوض کنند.

گزارش:/ تاریخ‌سازی بنزما و ستاره‌های فرانسوی در رئال 2
گزارش:/ تاریخ‌سازی بنزما و ستاره‌های فرانسوی در رئال 3