چهارشنبه 18 مهر 1403

گفت و گوی سفیر ایران در باکو با وزیر انرژی آذربایجان درباره قره باغ و همکاری های دوجانبه

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
گفت و گوی سفیر ایران در باکو با وزیر انرژی آذربایجان درباره قره باغ و همکاری های دوجانبه

سفیر کشورمان در باکو در دیداری ویدیوکنفرانسی با وزیر انرژی جمهوری آذربایجان درباره همکاری های دوجانبه دو کشور در بخش انرژی و درگیری قره باغ گفت وگو کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری ترند، وزارت انرژی آذربایجان خبر داد که پرویز شهبازوف دیداری در قالب ویدیوکنفرانس با حضور سید عباس موسوی سفیر کشورمان در آذربایجان داشته است.

مسائل همکاری دوجانبه میان آذربایجان و ایران در بخش انرژی دو کشور در این دیدار مورد بحث قرار گرفت.

همچنین توضیحاتی درباره تحریکات نظامی اخیر ارمنستان و عملیات های متقابل که توسط آذربایجان در قلمرواش انجام شده، به موسوی داده شد.

شهبازوف گفت که در نتیجه حملات نیروهای مسلح ارمنستان به شهرهای صلح آمیز و روستاهای آذربایجان با استفاده از توپخانه های سنگین و پرتابگرهای موشک، 91 غیرنظامی جان باخته اند و بیش از 400 نفر از تاریخ 27 سپتامبر مجروح شده اند.

موسوی نیز به خانواده های غیرنظامیانی که در شهرهای گنجه، باردا، تارتار و دیگر نواحی آذربایجان که خارج از منطقه درگیری قره باغ قرار دارند، تسلیت گفت.

سفیر ایران در باکو با اشاره به تغییرناپذیر بودن موضع رسمی ایران درباره این درگیری، بر اهمیت حل و فصل این درگیری در چارچوب تمامیت ارضی و استقلال آذربایجان تاکید کرد.

موسوی علاوه بر این، آزادسازی برخی مناطق آذربایجان از اشغال ارمنستان را تبریک گفت. دو طرف همچنین درباره همکاری ایران و آذربایجان در بخش انرژی نفت و گاز، اجرایی کردن پروژه های مشترک و دیگر مسائل گفت و گو کردند.

انتهای پیام