شنبه 31 شهریور 1403

گلایه‌های رانندگان خودروهای استیجاری / هیچ مزایایی نداریم

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
گلایه‌های رانندگان خودروهای استیجاری / هیچ مزایایی نداریم

راننده ماشین هیچ حقوقی دریافت نمی‌کند چون اظهار می‌کنند که قرارداد با ماشین بسته شده، پس راننده هیچ حق و حقوقی ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، یک راننده به نمایندگی از رانندگانی که خودروهایشان به شکل اجاره‌ای در اختیار نهادها و سازمان‌ها قرار می‌گیرد، فهرستی از مشکلات‌شان را برای خبرآنلاین فرستاده است.

«1. عدم امنیت شغلی چون در قراردادی که نوشته و آماده شده قید شده که هر زمان و هر لحظه که شرکت صلاح بداند خوردو اخراج شده و کسی حق اعتراض ندارد حتی اگر شخص 29 سال تمام در آنجا کارکرد داشته باشد. 2. راننده ماشین هیچ حقوقی دریافت نمی‌کند چون اظهار می‌کنند که قرارداد با ماشین بسته شده، پس راننده هیچ حق و حقوقی ندارد. 3. راننده خوردو از حق دریافت عیدی، پاداش، سنوات، اضافه کاری، بیمه تکمیلی، لباس کار، محروم بوده و هر کجا اعتراضی شده و نامه به ریاست جمهوری وقت (رئیسی) نوشته شده ولی جوابی دریافت نکردیم. 4. راننده از داشتن بیمه توسط پیمانکار محروم است و بیمه ای که الان پیمانکار برای ما رد می‌کند 30 درصد حق بیمه را از حقوق واریزی ما کم کرده و در صورت اعتراض همین را هم کنسل می‌کند. 5. ماشین‌های استیجاری باید تمام استانداردهای شرکت را رعایت کنند مثلا هر ماه روز مشخصی هر خودرو استیجاری باید به معاینه فنی شرکت مراجعه و توسط بازرس معاینه و اگر نقصی داشته باشد باید ظرف مدت کمی اصلاح تا دوباره بکار گمارده شود، در غیر این صورت بابت تاخیر در تعمیر یا اصلاح خوردو از حقوق شخص کم می‌شود در صورتی که حق و حقوق راننده آن با هیچ استانداردی مطابق نیست. 6. حقوق دارندگان ماشین‌های استیجاری با تاخیر یک ماهه پرداخت می‌شود مثلا حقوق برج مرداد ماه را مهرماه پرداخت می‌شود. 7. راننده حتی یک روز مرخصی در سال ندارد و تمام وقت باید مشغول کار باشد مثلا 12 ساعته باید 7 صبح تا 7 عصر کار کند تمام طول هفته و ماه و سال. 8. در قبال 12 ساعت کارکرد روزانه حتی یک ساعت اضافه کاری در ماه و حتی سال داده نمی‌شود.

این راننده در پایان نوشته است: درخواست ما این است که تبدیل وضعیت بشویم و قرارداد بستن با خوردو و راننده جدا گانه باشد و با راننده بصورت نیروی انسانی قرارداد بسته شود.

4747

کد خبر 1960454