دوشنبه 18 تیر 1403

گلایه کارگزاران مخابرات روستایی از خلف وعده مخابرات در طبقه‌بندی مشاغل

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
گلایه کارگزاران مخابرات روستایی از خلف وعده مخابرات در طبقه‌بندی مشاغل

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کارگزاران مخابرات روستایی در تماس با خبرگزاری فارس از دریافت نکردن حقوق و مزایای قانونی طبقه بندی مشاغل در شرکت مخابرات گلایه کردند.

قربانزاده یکی از نمایندگان این کارگزاران به خبرنگار فارس، گفت: با پیگیری های چند ساله، کارگزاران دفاتر ICT روستایی شرکت مخابرات از سال 88 مشمول اجرای طرح طبقه بندی مشاغل شده اند.

وی گفت: از سال 93 این شرکت با کارگزاران قرارداد دائمی منعقد کرده است اما از اجرای مطالباتی از قبیل طبقه بندی مشاغل، پرداخت رفاهیات و پرداخت های مناسبتی خودداری خودداری می کند.

قربانزاده گفت: در سال 1399 طرح طبقه بندی مشاغل بازنگری شد و گروه طبقه بندی این کارگران از 6 تا 9 معین شده است که مورد تایید گروه طبقه بندی مشاغل مخابرات قرار گرفته است.

این کارگزار مخابرات روستایی ادامه داد: در سال 1400 وزارت کار با ارسال نامه ای به شرکت مخابرات ایران اصلاح سوابق و ایجاد پایه سنوات و ارسال لیست تطبیق برای کارکنان مخابرات روستایی را خواستار شد که تاکنون این درخواست اجابت نشده است.

وی افزود: همچنین در جلسه 29 فروردین 1401 جلسه ای با حضور حقوقدانان شرکت مخابرات ایران، نماینده دیوان عدالت، مدیر کل روابط کار وزارت کار و نمایندگان کارگزاران در وزارت کار برگزار شد.

وی افزود: باوجود قانون آرای هیئت عمومی و کمیسیون تخصصی و نظر مثبت نماینده دیوان عدالت و وزارت کار، نمایندگان مخابرات از اصلاح سوابق و پایه سنوات و پذیرش اجرای قانون و آرای دیوان عدالت اداری خودداری کردند. در ادامه قرار شد نمایندگان مخابرات طی ده روز این موضوع را تعیین تکلیف کنند که تاکنون هیچ کاری انجام نداده اند.

این کارگزار مخابرات روستایی ادامه داد: به این ترتیب، کارگزاران مخابرات روستایی با وجود داشتن مستندات لازم، از دریافت حقوق و مزایای قانونی طبقه بندی مشاغل، دریافت رفاهیات، دریافت پرداختی های مناسبتی کارفرما و مصوبات آیین نامه استخدامی محروم هستند.

به گزارش فارس، کاربران فارس من هم با ثبت سوژه در این سامانه خواستار اجرای طبقه بندی مشاغل در شرکت مخابرات شده اند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

IT کارگزاران روستایی مخابرات این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
گلایه کارگزاران مخابرات روستایی از خلف وعده مخابرات در طبقه‌بندی مشاغل 2