سه‌شنبه 12 تیر 1403

گلر گرجستان یکی از بهترین‌های تاریخ یورو

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
گلر گرجستان یکی از بهترین‌های تاریخ یورو

گئورگی مامارداشویلی، دروازه‌بان تیم ملی گرجستان، یکی از بهترین دروازه‌بانان تاریخ مسابقات یورو شد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اسپانیا با پیروزی قاطع 4-1 مقابل گرجستان در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2024، رویای این کشور کوچک را در اولین حضورش در یک تورنمنت بین‌المللی به پایان رساند. در این میان، علاوه بر خویچا کواراتسخلیا، ستاره بی‌بدیل گرجستان، مامارداشویلی، دروازه‌بان آنها نیز یکی از بهترین‌های تیمش بود و با نمایش‌های برجسته خود جایی در کتاب رکوردهای مسابقات یورو را به دست آورد.

ستاره والنسیا در طول چهار بازی که در این تورنمنت به میدان رفت، 30 سیو انجام داد. بر اساس آمار اپتا، از سال 1980 تنها یک دروازه‌بان توانسته در یک دوره مسابقات یورو تعداد سیوهای بیشتری داشته باشد، ایگور آکینفیف روسی که در یورو 2008 با 32 سیو رکورددار شد. با این حال، آکینفیف یک بازی بیشتر از مامارداشویلی انجام داده بود.

مامارداشویلی همچنین با رکورد فرانچسکو تولدو، دروازه‌بان ایتالیایی، که در یورو 2000 و طی شش بازی به دست آمده بود، مساوی شد. این عملکرد درخشان نشان‌دهنده توانایی‌های فوق‌العاده مامارداشویلی و نقش کلیدی او در تیم ملی گرجستان بود.

گرجستان با وجود شکست در برابر اسپانیا، توانست نشان دهد که تیمی با توانمندی‌های فراوان و بازیکنانی با استعداد دارد که می‌توانند در آینده موفقیت‌های بیشتری را برای کشور خود به ارمغان بیاورند.

گلر گرجستان یکی از بهترین‌های تاریخ یورو 2