پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

«یادگاران؛ سوخته از داغ‌تر، داغ‌تر از سوخته» منتشر شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
«یادگاران؛ سوخته از داغ‌تر، داغ‌تر از سوخته» منتشر شد

«یادگاران؛ سوخته از داغ‌تر، داغ‌تر از سوخته» نوشته مهدی ستایشگر توسط انتشارات هنر موسیقی منتشر شد.

«یادگاران؛ سوخته از داغ‌تر، داغ‌تر از سوخته» نوشته مهدی ستایشگر توسط انتشارات هنر موسیقی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «یادگاران؛ سوخته از داغ‌تر، داغ‌تر از سوخته» نوشته مهدی ستایشگر در 328 صفحه، شمارگان 500 نسخه و بهای 85 هزار تومان توسط انتشارات هنر موسیقی منتشر شده است.

این‌کتاب شامل یادداشت‌هایی از نویسنده در ستایش افرادی چون مهدی اخوان ثالث، اسماعیل ادیب خوانساری، محمد ابراهیم باستانی پاریزی، سید شجاع الدین شیخ الاسلام زاده، غلامحسین صدیقی، داریوش صفت، بزرگ لشکری، حسین منزوی، بیژن ترقی، احمد بیرشک، عباس کاتوزیان، پرویز مشکاتیان و... است.

مؤلف در مقدمه کتاب آورده است:

«علت شرح و بیان موجزی از دوره‌های مختلف زندگی‌ام، همانا شرف دیدار بزرگانی از دانش و فرهنگ بود که هماره مرا تازه و شاداب می‌داشت و تمام حواسم در پی اینان بود؛ چنان‌که نوشته‌ام و می‌خوانید.

از جوانی تا به امروز هرگاه به فضایی برمی‌خوردم، متناسب با رخدادها و پیشامدهای زمان، قلم برمی‌گرفتم و به تناسب سن‌وسال و دانشم درباره آنچه بر من تأثیر می‌گذاشت می‌نوشتم یا می‌سرودم؛ راست‌تر و روان‌تر آنکه بگویم دلم می‌نوشت. در دیدگاهی همراه با هریک از یاران و یادگاران، با هریک از یاران زیسته‌ام و با یادگارهایشان گریسته‌ام و گاهی بر آنچه دیده‌ام بر دیده‌هایم خندیده‌ام، اما ارجی که من بر این دل‌نوشته‌ها و یادگزاره‌ها دارم این است که هرکدام برملاکننده نقطه‌ای از اوجی است که از نکته‌ای در رفتار یا گفتار و یا پندار آن ارجمندان با حضورشان متذکر شده‌ام.»