یک‌شنبه 15 مهر 1403

یازدهمین نشست مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور برگزار شد / ارائه آیین‌نامه استخدام اعضای هیئت علمی پژوهشگاه‌ها

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
یازدهمین نشست مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور برگزار شد / ارائه آیین‌نامه استخدام اعضای هیئت علمی پژوهشگاه‌ها

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه، در این نشست که با حضور روسای پژوهشگاه‌ها، مراکز و موسسات پژوهشی عضو مجمع، برگزار گردید، ارائه پیش‌نویس آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی و نتایج طرح پژوهشی بررسی و ارزیابی سطح بلوغ هم‌راستایی استراتژیک فناوری اطلاعات و مأموریت‌های سازمانی در مؤسسات پژوهشی حوزه علوم، تحقیقات و فناوری انجام و مورد بررسی قرار گرفت.

در آغاز این نشست دکتر مرتضی توکلی رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی ضمن خیر مقدم به معرفی پژوهشگاه پرداخت و در ادامه گزارشی از فعالیت های تحقیقاتی و میدانی پژوهشگاه، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، دستاوردهای پژوهشی و همچینن برنامه‌های آتی را ارایه نمود.

دکتر صمد نژادابراهیمی مدیرکل برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه نشست، گزارشی از روند تدوین آیین‌نامه تعیین ساعت موظفی اعضای هیات علمی پژوهشگاه‌ها و شیوه‌های معادل‌سازی آن ارائه کرد.

پس از آن دکتر حمید امیدوار رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی با استقبال از موارد مطرح شده از سوی دکتر نژاد ابراهیمی از جمله تدریس اعضای هیات علمی و راهنمایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها به عنوان ساعت موظفی بر ضرورت بازنگری در شیوه جذب دانشجوی پژوهش‌محور در پژوهشگاه‌ها تاکید و پیشنهاد تصویب طرح‌های کلان ملی برای پژوهشگاه‌ها متناسب با ماموریت‌های ملی آنها در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری را مطرح کرد.

در ادامه دکتر شهاب کسکه معاون مرکز هیات امناء و هیات ممیزی مرکزی، پیش‌نویس آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی را ارائه نمود و خواستار مشارکت بیشتر پژوهشگاه‌ها در تدوین این آیین‌نامه شد.

سپس دکتر احمد شعبانی رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و دکتر مسعود عالمی نیسی رئیس موسسه تحقیقات جمعیت کشور، در خصوص ضرورت شفافیت آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی در موضوع ساعت موظفی و نیز توجه به بندهای قانون جوانی جمعیت و ارتقای بهره‌وری در آیین‌نامه استخدام اعضای هیات علمی پژوهشگاه‌ها، مطالبی را عنوان کردند.

دکتر نوابی رئیس پژوهشگاه هوا فضا نیز با بیان سخنانی بر ضرورت تدبیر، پرهیز از عجله و هم اندیشی بیشتر در تدوین آیین نامه های استخدامی، موظفی و ارتقای اعضای هیات علمی، دیدگاه‌های خود را مطرح نمود و سپس دکتر توکلی نیز برگزاری نشست بین دکتر کسکه و معاونان توسعه و پشتیبانی پژوهشگاه‌ها را به منظور بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی پژوهشگاه را پیشنهاد کرد.

در بخش پایانی نشست، دکتر احمدعلی یزدان‌پناه عضو هیأت علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، نتایج طرح پژوهشی بررسی و ارزیابی سطح بلوغ همراستایی استراتژیک فناوری اطلاعات و مأموریت‌های سازمانی در مؤسسات پژوهشی حوزه علوم، تحقیقات و فناوری را ارائه کرد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید جمع پژوهشگاه‌های ملی کشور پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران پژوهشگاه هوا فضا پژوهشگاه مواد و انرژی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
یازدهمین نشست مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور برگزار شد / ارائه آیین‌نامه استخدام اعضای هیئت علمی پژوهشگاه‌ها 2