چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

یک بلیت اضافی در انتظار سری آ / جنگ سهمیه: آتالانتا و فیورنتینا، چشم و چراغ ایتالیا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
یک بلیت اضافی در انتظار سری آ / جنگ سهمیه: آتالانتا و فیورنتینا، چشم و چراغ ایتالیا

آتالانتا و فیورنتینا امشب می‌توانند یک سهمیه اضافی برای فصل آینده چمپیونزلیگ به کشورشان ایتالیا هدیه بدهند.

به گزارش "ورزش سه"، دیدارهای امشب آتالانتا و فیورنتینا به ترتیب در لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا برای سری آ اهمیتی فوق‌العاده دارد.

اگر هر دو تیم موفق شوند به مرحله نیمه‌نهایی دو تورنمنتی که در آن حضور دارند برسند، فوتبال ایتالیا فصل آینده در چمپیونزلیگ سهمیه‌ای اضافی خواهد داشت. یعنی فصل آینده 5 تیم اول صدر جدول سری آ به صورت اتوماتیک به لیگ قهرمانان می‌رسند نه چهار تیم.

ایتالیا در حال حاضر در جدول رنکینگ یوفا صدرنشین است. این جدول بر اساس نتایج تیمهای اروپایی در رقابتهای یوفا تنظیم شده است و دو کشوری که نهایتا در صدر قرار بگیرند هر کدام یک سهمیه اضافه برای چمپیونزلیگ به دست خواهند آورد.

آتالانتا امشب در خانه‌اش در دور برگشت یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا به مصاف لیورپول می‌رود. آنها در دور رفت دست به کار بزرگی زده و لیورپول را در آنفیلد 3-0 شکست دادند. شانس صعود آتالانتا به نیمه‌نهایی بسیار زیاد است و شاگردان گاسپرینی خود را آماده جشن صعود کرده‌اند.

دیگر تیم ایتالیایی، فیورنتینا، امشب در برگشت یک‌چهارم نهایی لیگ کنفرانس در خانه‌اش به مصاف ویکتوریا پلژن می‌رود. فیورنتینا هفته گذشته در جمهوری چک با ویکتوریا با تساوی بدون گل رسید و همه چیز به دیدار امشب در استادیو آرتیمو فرانکی بستگی دارد.

در صورت صعود همزمان آتالانتا و فیورنتینا به مرحله بعدی لیگ اروپا و لیگ کنفرانس، کسب سهمیه اضافی برای فوتبال ایتالیا قطعی خواهد شد، مستقل از اینکه تیمهای دیگر کشورها چه نتایجی به دست بیاورند.

یک بلیت اضافی در انتظار سری آ / جنگ سهمیه: آتالانتا و فیورنتینا، چشم و چراغ ایتالیا 2
یک بلیت اضافی در انتظار سری آ / جنگ سهمیه: آتالانتا و فیورنتینا، چشم و چراغ ایتالیا 3