جمعه 30 شهریور 1403

یک صبحانه خوشمزه با نان تافتون مخصوص دانش‌آموزان

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
یک صبحانه خوشمزه با نان تافتون مخصوص دانش‌آموزان

املت با نان تافتون نوعی صبحانه بسیار خوشمزه و مقوی برای دانش‌آموزان است که شباهت زیادی به پیتزا دارد و بچه‌ها را به خوردن صبحانه متمایل می‌کند.

فرارو صبحانه یکی از مهمترین وعده‌های غذایی است که متخصصان تغذیه همواره بر آن تاکید دارند و وعده‌ای است که هرگز نباید از آن صرف نظر کرد. صبحانه به خصوص برای کودکان و بچه‌های مدرسه‌ای بسیار وعده مهمی است و نقش پررنگی در فرآیند یادگیری و آموزش دارد. دغدغه بسیاری از پدر و مادر‌ها همیشه همین صبحانه خوردن بچه‌ها است. کودکان معمولا غذا‌های هیجان انگیز با ظاهر زیبا را بیشتر دوست دارند و بچه‌های مدرسه‌ای هنگام صبح اشتهایی برای خوردن نان و پنیر و مربا و یا انواع املت و صبحانه‌های گرم را ندارند. شما می‌توانید با نان تافتون، تخم مرغ، گوجه و... یک املت خوشمزه درست کنید که شباهت زیادی به پیتزا دارد و برای دانش آموزان و کودکان یک صبحانه هیجان انگیز و مقوی است. اگر از درست کردن صبحانه‌های تکراری خسته شده‌اید، در ادامه این مطلب با آموزش این املت خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم

نان تافتون: 1 عدد تخم مرغ: 2 عدد گوجه فرنگی: 1 عدد فلفل دلمه‌ای کوچک: 1 عدد پنیر موزارلا یا پنیر فتا: به میزان لازم کنجد: به میزان لازم نمک، فلفل و آویشن: به میزان لازم کره: 10 گرم

طرز تهیه

برای درست کردن این صبحانه خوشمزه ابتدا پوست گوجه فرنگی را بگیرید و به صورت خیلی ریز خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را هم به صورت حلقه‌ای برش بزنید و تخم‌های وسط فلفل دلمه‌ای را خارج کنید. داخل یک ماهی تابه گرد کره را بیندازید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا کره آب شود، سپس نان تافتون را داخل ماهی تابه قرار بدهید. تخم مرغ‌ها را روی نان تافتون بشکنید و با چنگال کمی تخم مرغ را پخش کنید. حالا گوجه‌های خرد شده را روی تخم مرغ بریزید و کمی نمک، فلفل سیاه و آویشن بپاشید. حلقه‌های فلفل دلمه‌ای را روی تخم مرغ بچینید و پنیر موزارلا یا پنیر فتا را همراه با کنجد روی سطح نان پخش کنید. حالا درب ماهی تابه را ببندید تا املت با حرارت کم بپزد. 5 دقیقه بعد این املت پیتزایی خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

نکات مهم 1 در گذشته از پنیر منحصراً در سفره صبحانه استفاده می‌شد؛ اما امروز پنیر در تهیه و پخت انواع غذا‌ها کاربرد دارد. پنیر فتا (رسیده در آب نمک) یکی از انواع پنیرهاست که ریشه یونانی دارد و در ظاهر به پنیر لیقوان شبیه است. ارزش غذایی این پنیر بسیار بالاست که شامل مقادیر زیادی کلسیم و ویتامین‌های گروه B می‌شود. این پنیر نسبتاً شور است، به همین دلیل توصیه می‌شود در اضافه کردن نمک به غذایی که پنیر فتا دارد، دقت کنید.

2 همان‌طور که می‌دانید فلفل دلمه‌ای سبزی پرخاصیتی است که مصرف آن به تمامی افراد به‌ویژه کودکان توصیه شده است. این سبزی دارای سه رنگ سبز، زرد و قرمز است که رنگ سبز آن طعم قوی‌تری دارد. فلفل دلمه‌ای به دلیل مواد مغذی ازجمله ویتامینی که دارد، منشأ درمان سرماخوردگی است و همچنین برای درمان کم‌خونی، حفاظت از چشم و تقویت قوه بینایی و رفع یبوست بسیار مفید است. ته فلفل دلمه‌ای برجستگی‌هایی وجود دارد. فلفل دلمه‌هایی که چهار برجستگی در زیر خود دارند، ماده هستند. فلفل دلمه‌ای ماده پر تخم است و طعم شیرینی دارد؛ بنابراین برای تهیه انواع سالاد و خام‌خواری مناسب‌تر از فلفل نر است. فلفل دلمه‌ای که سه برجستگی در زیر خود دارد، نر است. تخم کم‌تری دارد و تندتر است. برای غذا پختن از آن استفاده می‌شود و در آشپزی کاربردی‌تر است. برعکس فلفل دلمه‌ای ماده بعد از تفت دادن و پختن اصلاً تلخ نمی‌شود و خوشمزه باقی می‌ماند.

3 برای درست کردن این املت خوشمزه حتما از نان تافتون استفاده کنید، چون هم گرد است و هم در مقایسه با نان لواش، بافت منسجمتری برای درست کردن این املت دارد.

از دست ندهید

یک صبحانه خوشمزه با نان تافتون مخصوص دانش‌آموزان

قلیه مرغ؛ رقیب سرسخت و خوشمزه قلیه ماهی

سالاد الویه با گردو و سبزیجات؛ خوشمزه‌ترین سالاد الویه‌ای که تابه‌حال خورده‌اید!

این مراقبت‌های پوستی خانگی در واقع برعکس عمل می‌کنند!