چهارشنبه 18 مهر 1403

یک معمای به ظاهر ساده، ترکیبی از خلاقیت، مهارت ریاضی و دید قوی

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
یک معمای به ظاهر ساده، ترکیبی از خلاقیت، مهارت ریاضی و دید قوی

این معمای ریاضی ابتدا در پلتفرم ردیت (Reddit) منتشر شد و از مخاطبان خواسته شده بود تا عددی که در جای علامت سؤال قرار دارد را پیدا کنند. تصویر معما شامل یک شبکه است که در آن اعداد در ردیف‌ها و ستون‌ها نوشته شده‌اند و یکی از اعداد گم شده است. بسیاری از کاربران در حل این معما به مشکل برخورده‌اند، اما برخی دیگر به‌راحتی آن را حل کرده‌اند و پاسخ صحیح را پیدا کرده‌اند. جواب نهایی این معما...

معمایی ریاضی که بسیاری آن را «تقریباً غیرممکن» توصیف کرده‌اند، کاربران بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی گیج کرده است.

به گزارش یک پزشک، این نوع معما‌ها و پازل‌ها به‌ویژه در فضای مجازی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، چرا که تمرینی مناسب برای تقویت توانایی‌های ذهنی و لذت‌بخش‌کردن فرآیند تفکر و حل مسئله به شمار می‌روند.

این گونه بازی‌ها در سه دسته اصلی جای می‌گیرند: استفاده از مهارت‌های ریاضی، تفکر خلاقانه و دید قوی.

این معمای ریاضی ابتدا در پلتفرم ردیت (Reddit) منتشر شد و از مخاطبان خواسته شده بود تا عددی که در جای علامت سؤال قرار دارد را پیدا کنند. تصویر معما شامل یک شبکه است که در آن اعداد در ردیف‌ها و ستون‌ها نوشته شده‌اند و یکی از اعداد گم شده است. بسیاری از کاربران در حل این معما به مشکل برخورده‌اند، اما برخی دیگر به‌راحتی آن را حل کرده‌اند و پاسخ صحیح را پیدا کرده‌اند. جواب نهایی این معما عدد 53 است.

یکی از کاربران ردیت نوشته است: «53... خیلی به خودم افتخار می‌کنم»، و کاربر دیگری به توضیح روش رسیدن به جواب پرداخته: «به عدد ردیف میانی نگاه کنید که از دو رقم تشکیل شده است. بخش اول یا دهگان آن این عدد حاصل جمع دو عدد دیگر است و بخش دوم یا یکان آن، تفاوت یا تفاضل آنها است».

از دست ندهید

سس انار؛ یک سس شمالی ترش و خوشمزه برای کنار مرغ و ماهی 

طرز تهیه کتلت عدس، کتلت خوشمزه و مقوی

چیلبیر یا تخم مرغ ترکی؛ صبحانه خوشمزه ترکیه‌ای

با کمک این 5 روش اعتماد به نفس خود را به رخ بکشید!