جمعه 30 شهریور 1403

یک نیمه سراسر حمله، یک نیمه کنترل بازی / فاینورد 0-4 لورکوزن: شروع رویایی شگفت‌انگیزهای ژابی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
یک نیمه سراسر حمله، یک نیمه کنترل بازی / فاینورد 0-4 لورکوزن: شروع رویایی شگفت‌انگیزهای ژابی

لورکوزن اولین بازی‌اش در لیگ قهرمانان را با برتری درخشان 4-0 در خانه فاینورد به پایان رساند.

به گزارش "ورزش سه"، لورکوزن، شگفتی‌ساز فصل گذشته فوتبال آلمان امروز در خانه فاینورد اولین بازی‌اش در لیگ قهرمانان را مقابل این تیم هلندی برگزار کرد و در یک نیمه درخشان موفق شد 4-0 پیش بیفتد. درحالیکه دو گل فاینورد آفساید اعلام و مردود شد لورکوزن در نهایت با نتیجه 4-0 به پیروزی رسید. یک قطع توپ عالی توسط روبرت آندریش در دقیقه پنج کافی بود تا فلوریان ویرتز جوان اول لورکوزن و فوتبال آلمان اولین گل را به ثمر برساند. شماره 10 تیم ژابی با توپ وارد محوطه شد و با شوتی دقیقه به گوشه دروازه فاینورد را باز کرد.

سه دقیقه بعد فاینورد به بازی برگشت اما وی‌ای‌آر قرار بود همه امیدهای هلندی‌ها را به باد بدهد. کرنر از سمت چپ روی دروازه لورکوزن ریخته شد و توپ جلوی پای زروکی افتاد تا او از فاصله نزدیک توپ را به تور بچسباند. اما پرچم کمک‌داور و وی ای‌آر به درستی آفساید او را اعلام کردند. ادامه بازی نشان داد این آخرین امید تیم هلندی برای بازگشت بوده است.

نیمه اول از نیمه گذشته بود که شاهد یک پاس فوق تماشایی از ویکتور بونیفیس بودیم. پاس تکنیکی او را فریمپونگ به صورت عرضی به دهانه دروازه ارسال کرد تا گریمالدو با زمان‌بندی عالی از راه رسیده و گل دوم را بزند.

به نظر می‌رسید حالا دیگر موتور تیم ژابی روشن شده است. لورکوزن در دقایق بعدی نیمه اول واقعا ترسناک شده بود. هفت دقیقه بعد فریمپونگ توپ را با نوک پا بلند کرد و ارسال زیبای او را ویرتز با شوت سرضرب بغل پا به گوشه دروازه دوخت تا در این بازی دبل کرده باشد.

فشار حملات لورکوزن باعث شد در آخرین دقیقه نیمه اول فاینورد گل به خودی بزند تا این نیمه به بدترین شکل ممکن برایشان تمام شود. ضربه آزاد را گریمالدو به تیر دوم فرستاد تا تاپسوبا، مدافع بورکینافاسویی با ضربه سر دروازه را هدف بگیرد. در شلوغی جلوی دروازه توپ به پای تیمون ولن‌رویتر برخورد کرد تا نیمه اول با پیروزی 4-0 تیم ژابی به پایان برسد.

بازی در نیمه دوم دیگر آن تب و تاب نیمه اول را نداشت و به نظر می‌رسید تیم ژابی آلونسو دیگر نیازی نمی‌بیند که برای اضافه کردن به گلهایش به آب و آتش بزند. اولین فرصت این نیمه نصیب تیمبر کاپیتان فاینورد شد. او راهش را از میان خط اول مدافعان لورکوزن باز کرد ولی شوت تیمبر را هرادکی به کرنر فرستاد.

دومین موقعیت هم نصیب فاینورد شد که در نیمه دوم با پا پس کشیدن لورکوزن به دنبال گلزنی بودند. هوانگ کره‌ای ضربه آزاد را به سمت چپ محوطه فرستاد و توپ با برخورد به چند بازیکن به شکل خطرناکی می‌رفت وارد دروازه بشود که هر طور شده توسط لورکوزن دفع شد.

فاینورد در دقیقه 73 برای دومین بار دروازه لورکوزن را باز کرد ولی این بار هم گل هلندی‌ها در موقعیت آفساید به ثمر رسید. موسی عاج با پیشروی به قلب دفاع لورکوزن از سمت راست ارسال کرد و اوئدای ژاپنی که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده بود دروازه لورکوزن را باز کرد. این بار هم کمک‌داور پرچم زد و وی‌ای‌آر تصمیم او را تایید کرد.

بازی در نهایت با پیروزی 4 گله تیم ژابی آلونسو به پایان رسید تا لورکوزن، قهرمان شگفتی‌ساز فصل گذشته آلمان نشان بدهد می‌خواهد در لیگ قهرمانان یکی از مدعیان باشد.

یک نیمه سراسر حمله، یک نیمه کنترل بازی / فاینورد 0-4 لورکوزن: شروع رویایی شگفت‌انگیزهای ژابی 2
یک نیمه سراسر حمله، یک نیمه کنترل بازی / فاینورد 0-4 لورکوزن: شروع رویایی شگفت‌انگیزهای ژابی 3
یک نیمه سراسر حمله، یک نیمه کنترل بازی / فاینورد 0-4 لورکوزن: شروع رویایی شگفت‌انگیزهای ژابی 4
یک نیمه سراسر حمله، یک نیمه کنترل بازی / فاینورد 0-4 لورکوزن: شروع رویایی شگفت‌انگیزهای ژابی 5