شنبه 22 اردیبهشت 1403

150 نقطه بحرانی حریق در لرستان شناسایی شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
150 نقطه بحرانی حریق در لرستان شناسایی شد

دریکوند گفت: 150 نقطه بحرانی و نیمه بحرانی حریق در استان لرستان شناسایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز دریکوند در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: همه ساله در آستانه فصل گرما، برنامه ریزی هایی برای جلوگیری از حریق انجام می شود اما امسال به صورت ویژه تر این موضوع در دستور کار قرار دارد که در این راستا تمامی نقاط بحرانی و نیمه بحرانی شناسایی شده اند.

وی افزود: در استان لرستان 150 نقطه بحرانی شناسایی و نقشه پهنه بندی مشخص شده و در اختیار شهرستان ها قرار گرفته است.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: همچنین سیستم مانیتورینگ اطفای حریق که به صورت تصویر هوایی است، فعال بوده و این سیستم هر نیم ساعت یکبار یک تصویر هوایی را از اراضی نمایش می دهد که با این سیستم در صورت وقوع حریق در مناطقی که خالی از سکنه است، سریعتر می توان برای اطفای حریق اقدام کرد.

دریکوند عنوان کرد: اکیپ هایی ضربتی نیز آماده هستند تا در صورت وقوع حریق گسترده بتوانند با اقدامات لازم در کمترین زمان ممکن، حریق را خاموش کنند.

وی با اشاره به تجهیزات بالگرد هوایی برای اطفای حریق، گفت: در برخی از موارد، حریق هایی رخ می دهد که نیاز به بالگرد هوایی برای اطفا می باشد که در این راستا هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خاطرنشان کرد: سال گذشته کمتر از 200 هکتار حریق در استان رخ داد اما امسال برنامه ریزی شده که این میزان کاهش یابد.

انتهای پیام /