دوشنبه 9 مهر 1403

20 نفر برگزیده جشنواره خوارزمی / آیین اختتامیه 8 اسفند با حضور رییس جمهور برگزار خواهد شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
20 نفر برگزیده جشنواره خوارزمی / آیین اختتامیه 8 اسفند با حضور رییس جمهور برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن زمانیان دبیر جشنواره خوارزمی، امروز چهارشنبه 2 اسفند در ابتدای نشست خبری سی و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی به موضوع پیچیدگی اقتصادی پرداخت و گفت: این شاخص دارای 3 عامل تحقیقات، فناوری و تجارت در کشور است. وی مهم ترین مشکل در دستیابی به این شاخص را نوآوری دانست و گفت: ما در تولید علم رتبه 15 و در نوآوری رتبه 53 را داریم و بین تحقیقات...

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن زمانیان دبیر جشنواره خوارزمی، امروز چهارشنبه 2 اسفند در ابتدای نشست خبری سی و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی به موضوع پیچیدگی اقتصادی پرداخت و گفت: این شاخص دارای 3 عامل تحقیقات، فناوری و تجارت در کشور است.

وی مهم ترین مشکل در دستیابی به این شاخص را نوآوری دانست و گفت: ما در تولید علم رتبه 15 و در نوآوری رتبه 53 را داریم و بین تحقیقات و نوآوری فاصله است و باید این فاصله را کاهش داد. تحقیقات باید هدفمند باشد و منجر به دانش فنی شود تا صادرات افزایش یابد. وی تاکید کرد: در جشنواره خوارزمی سراغ محور‌های پژوهشی دنیا تا سال 2050 رفته‌ایم. امسال همزمان با جشنواره خوارزمی کنگره بین المللی فناوری و نوآوری خوارزمی را 6 و 7 اسفند و 8 اسفند مراسم اختتامیه و اعطای جوایز آن را داریم. وی یادآور شد: 230 مقاله به دبیرخانه کنگره جشنواره خوارزمی رسید و 176 مقاله در 2 روز کنگره ارایه می‌شود. کنگره بین المللی خوارزمی میزبان برگزیدگان دوره‌های قبلی است تا آثار و نتایج طرح‌ها را در این کنگره گزارش دهند و از صنعتگران برجسته کشور هم دعوت کرده ایم. وزیر علوم یکی از این برگزیدگان دوره‌های قبلی است که در مورد طرح خود در این کنگره توضیح خواهد داد. وی در مورد سی و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی نیز گفت: در مجموع 1405 طرح به دبیرخانه رسید، در حالیکه سال گذشته 480 طرح داشتیم که 139 درصد افزایش دارد.

همجنین در این دوره طرح‌های خارجی رسیده، 10 برابر شد؛ یعنی پارسال 48 طرح از 22 کشور داشتیم امسال به 480 طرح از 47 کشور رسیده است. مبلغ جایزه هم 10 برابر شده و برای برگزیدگان ایرانی 1 میلیارد تومان و برای برگزیدگان خارحی 20 هزار دلار است. وی در مورد تعداد برگزبدگان اظهار داشت: امسال در مجموع 20 تا برگزیده داریم، در بخش جشنواره بین‌المللی خوارزمی 12 نفر شامل 8 نفر ایرانی و 4 نفر خارجی، 6 نفر در بخش جشنواره جوان خوارزمی و 2 نفر جشنواره فناوری و نواوری برگزیده شدند.