شنبه 31 شهریور 1403

24 درصد گوشت قرمز از طریق جامعه عشایر تولید می‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
24 درصد گوشت قرمز از طریق جامعه عشایر تولید می‌شود

فضل خرم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تولید قراردادی دام برای 1.5 میلیون راس دام در ازای 150 هزارتن نهاده دامی منعقد شد که دام تولیدی آن در آذرماه وارد بازار می شود.

به گفته او، تا پایان سال تولید قراردادی دام به 3 میلیون راس می رسد که براین اساس تولید گوشت عشایر از 195 هزارتن تا پایان سال به 210 هزارتن خواهد رسید.

خرم ادامه داد: بنابر آمار سالانه 900 هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید می شود که بیش از 23 تا 24درصد گوشت از طریق عشایر تولید می شود.

به گفته او، بنابر آمار جمعیت دام عشایر 28.5 میلیون راس است که براین اساس بیش از 42 درصد دام سبک کشور در اختیار جامعه عشایر است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی دامداران متحرک عشایر با بیان اینکه سالانه 11 میلیون تن نهاده دامی مورد نیاز جامعه عشایر است، گفت: تولید قراردادی دام یکی از سیاست های خودکفایی و بی نیازی از واردات گوشت قرمز است که سالانه بخشی از نهاده مورد نیاز جامعه عشایر از طریق تولید قراردادی تامین می شود که براین اساس وقتی امنیت روانی از لحاظ تامین نهاده ایجاد شود، تولیدکننده به امر تولید می‌پردازد که این امر در خودکفایی گوشت قرمز تاثیر بسزایی دارد.

خبرنگار: آزاده محبی