یک‌شنبه 1 مهر 1403

26 نارنجی‌پوش برای حضور در یورو 2024/ فهرست نهایی هلند بدون فینالیست چمپیونزلیگ

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
26 نارنجی‌پوش برای حضور در یورو 2024/ فهرست نهایی هلند بدون فینالیست چمپیونزلیگ

رونالد کومان، فهرست نهایی تیم ملی هلند برای شرکت در یورو 2024 را اعلام کرد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی هلند دقایقی پیش فهرست نهایی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی برای حضور در یورو 2024 را اعلام کرد.

یکی از نکته‌های جنجالی فهرست بیست و شش نفره اعلام شده توسط رونالد کومان غیبت نام یان ماتسن در این لیست است. ستاره بوروسیا دورتموند که شنبه‌شب در فینال لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید به میدان می‌رود در یورو پیراهن نارنجی هلند را به تن نخواهد کرد.

رونالد کومان به جای این دفاع وسط دورتموند سه گزینه دیگر را به تیم ملی دعوت کرده است: ناتان آکه، دالی بلیند و میکی فن دن‌فن.

دیگر بازیکن مهم حذف شده مارتین دی‌رون است که البته عدم حضور او در فهرست عجیب نیست. او مصدوم شده و خودش اعلام کرد که به دلیل مصدومیت قادر به حضور در یورو نخواهد بود.

دیگر بازیکنان هلندی که در فهرست اولیه کومان حضور داشتند ولی نام‌شان برای فهرست نهایی خط خورده است: کوئینتن تیمبر و نیک اولیج هستند. کوئیلیندشی هارتمن و متس ویفر از فاینورد هم به دلیل عدم آمادگی بدنی کامل خط خورده‌اند.

تیم ملی هلند یورو را از روز 16 ژوئن آغاز می‌کند. بعد از دیدار اول مقابل لهستان، شاگردان کومان به مصاف فرانسه و اتریش می‌روند. نارنجی‌ها پیش از شروع تورنمنت دو دیدار دوستانه مقابل کانادا و ایسلند برگزار خواهند کرد.

فهرست نهایی هلند برای یورو 2024:

دروازه‌بان‌ها: جاستین بیلو، مارک فلکن، بارت فربروگن

مدافعان: ناتان آکه، دالی بلیند، ویرژیل فن‌دایک، دنزل دومفریس، جرمی فریمپونگ، لوتشارل گرترویدا، ماتیس دلیخت، میکی فن دن‌فن، استفان دی‌ورای

هافبک‌ها: تئون کوپ‌ماینرز، تیجانی ریندرز، یردی شوتن، رایان گراونبرخ، جویی فیرمن، جورجینیو واینالدوم، فرانکی دی‌یونگ

مهاجمان: استیون برخواین، برایان بروبی، کودی خاکپو، دونیل مالن، ژاوی سیمونز، ممفیس دیپای، ووت وخهورست

26 نارنجی‌پوش برای حضور در یورو 2024/ فهرست نهایی هلند بدون فینالیست چمپیونزلیگ 2