یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

30 سال چشم انتظاری فرهنگیان به باد رفت / اجحاف بزرگ در حق معلمان با صندوق ذخیره فرهنگیان

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
30 سال چشم انتظاری فرهنگیان به باد رفت / اجحاف بزرگ در حق معلمان با صندوق ذخیره فرهنگیان

شرایط_بحرانی ناشی از زیان‌ده شدن بسیاری از شرکت‌ها و حیف و میل کردن‌ها و سونامی بازنشستگی، تبدیل شدن به حیاط خلوت دولت‌ها به ویژه وزرای آموزش و پرورش، امیدها و اعتمادها را به‌شدت تضعیف کرده است. شرایط_بحرانی ناشی از زیان‌ده شدن بسیاری از شرکت‌ها و حیف و میل کردن‌ها و سونامی بازنشستگی، تبدیل شدن به حیاط خلوت دولت‌ها به ویژه وزرای آموزش و پرورش، امیدها و اعتمادها را به‌شدت تضعیف کرده...

شرایط_بحرانی ناشی از زیان‌ده شدن بسیاری از شرکت‌ها و حیف و میل کردن‌ها و سونامی بازنشستگی، تبدیل شدن به حیاط خلوت دولت‌ها به ویژه وزرای آموزش و پرورش، امیدها و اعتمادها را به‌شدت تضعیف کرده است.

به گزارش عرشه آنلاین، صندوق ذخیره فرهنگیان سی سال پیش امیدی ایجاد کرد تا بعد از بازنشستگی گره‌ای از مشکلات اعضا باز کند، اما حالا در آستانه سی سالگی نه خبری از پرداخت سهم_دولت است و نه مبلغ پرداختی تناسبی با دارایی‌های صندوق و تورم داشته و نه توان گره‌گشایی دارد.

شرایط_بحرانی ناشی از زیان‌ده شدن بسیاری از شرکت‌ها و حیف و میل کردن‌ها و سونامی بازنشستگی، تبدیل شدن به حیاط خلوت دولت‌ها به ویژه وزرای آموزش و پرورش، امیدها و اعتمادها را به‌شدت تضعیف کرده است.

در این شرایط برخی خواستار خروج و قطع_عضویت و برخی در پی انحلال صندوق و برخی قصد شکایت از مسوولان به ویژه اعضای هیات امنا و هیات مدیره و مدیران عامل همه ادوار در این 30 سال را دارند و برخی با خشم و ناامیدی قصد دارند با تجمع و اعتراض‌های میدانی مانع از استمرار این وضعیت شوند.

اما چند سالی است که به طور عام اعضای صندوق در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها و تعدادی از آنها در قالب مطالبه‌گر علاوه بر کنش‌های عرصه عمومی در تعامل با مسوولان صندوق، به دنبال چاره‌گشایی هستند که در این مسیر محاسبه و پرداخت حق_مالکانه یعنی سهم اعضا از همه دارایی‌های صندوق نقطه آغازی تشخیص داده شد که تاکنون از آن اجتناب می‌شده و حالا هم که گام‌های نخست آن برداشته شده است بیم آن می‌رود که نهایی نشود و یا به قول معروف کلید نهایی شدن آن فشرده نشود در حالیکه حسن نیت مسوولان در گروی نهایی شدن اختصاص واقعی حق مالکانه است و به تبع آن بورسی_شدن همه دارایی‌های صندوق برای شفاف‌سازی است. اعضای صندوق هیچ بهانه‌ای را برای عدم تحقق این مهم نمی‌پذیرند و تاخیر در آن را فریب افکار عمومی دانسته و در صورت استمرار این وضعیت مبهم، دست به اقداماتی خواهند زد که جبران خسارت‌های آن امکان ناپذیر خواهد بود. ما مطالبه‌گران در 5 سال اخیر به این نتیجه رسیده‌ایم که مشکلات صندوق در سه ضلعی ماهیتی، مدیریتی و مشارکتی خلاصه می‌شود.

لذا برای رفع ابهامات ماهیتی بر اجرای اساسنامه_1400 و اصلاح آن در مسیر رفع ابهامات و تصریح در خصوصی_بودن این موسسه تاکید داریم و در بخش مدیریتی خواستار کوچک سازی و چابک سازی و کارآمد کردن مجموعه صندوق با هدف #سودآور_شدن و جلوگیری از استمرار زیان‌های تحمیلی و حیف و میل‌های مفسدانه هستیم و راه‌اندازی #سامانه_کدال را در این راستا ضروری و تاخیر آن را فراری غیرمسوولانه می‌دانیم.

برای تحقق مشارکت و نظارت اعضا نیز به جد خواستار برگزاری_انتخابات هیات امنا و انتخاب نمایندگان بر اساس یک آیین‌نامه تضمین کننده به منظور ورود شش عضو منتخب واقعی و کارآمد به هیات امنا و دستیابی نمایندگان فرهنگیان عضو به اکثریت اعتماد ساز در هیات امنا هستیم.

بی تردید ما با اطمینان به اینکه مطالبات مورد تاکید این جمع مطالبات همه اعضای صندوق است و به پشتوانه حمایت‌های اعضا، تا دستیابی به نتایج اطمینان‌بخش به فعالیت‌های خود ادامه خواهیم داد و در این راستا ظرفیت منتخبان_استانی، فعالان تشکل‌ها، کنشگران شبکه_های_اجتماعی و فعالان_رسانه‌ای را مکمل هم می‌دانیم.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

30 سال چشم انتظاری فرهنگیان به باد رفت / اجحاف بزرگ در حق معلمان با صندوق ذخیره فرهنگیان 2