دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

36 فضای ورزشی در استان قزوین احداث می‌شود / سرانه فضای ورزشی‌های آبی استان صفر است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
36 فضای ورزشی در استان قزوین احداث می‌شود / سرانه فضای ورزشی‌های آبی استان صفر است

صالح یاوری گفت: در ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی سهم استان قزوین احداث 6 فضای ورزشی از 2 هزار و 100 فضای ورزشی کشور بود که با پیگیری‌های صورت گرفته این میزان به 36 فضای ورزشی افزایش پیدا کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ صالح یاوری در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که عصر روز گذشته (چهارشنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در طرح کشوری شهید سلیمانی قرار است 2 هزار و 100 فضای ورزشی _آموزشی با رویکرد بهینه‌سازی و بهسازی فضاهای ورزشی در سطح کشور احداث شود.

وی افزود: در ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی سهم استان قزوین احداث 6 فضای ورزشی از 2 هزار و 100 فضای ورزشی کشور بود که با پیگیری‌های صورت گرفته این میزان به 36 فضای ورزشی افزایش پیدا کرد. معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان قزوین تصریح کرد: در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی پنج سالن سقف بلند، 28 چمن مصنوعی و سه سالن کلاس درس تربیت بدنی در استان قزوین ساخته می‌شود. وی عنوان کرد: میزان اعتبارات اختصاص یافته برای این امر 400 میلیارد تومان در سطح کشور بود که به واسطه رایزنی‌های انجام شده 10 میلیارد تومان به استان قزوین اختصاص یافت. احداث 28 چمن مصنوعی در مناطق محروم  یاوری بیان کرد: 28 چمن مصنوعی و 5 سالن ورزشی در مناطق محروم استان احداث می‌شود و برای احداث هر چمن با پیش‌بینی‌های انجام شده 400 میلیون تومان هزینه لازم است که ابلاغ اعتبار وزارتخانه برای هر چمن مصنوعی 150 میلیون تومان است. وی تاکید کرد: احداث هر سالن ورزشی 4 میلیارد تومان پول نیاز داشت که توانستیم یک میلیارد تومان برای هر سالن جذب کنیم و هر کلاس درس تربیت بدنی 100 میلیون تومان نیاز داشت که توانستیم 60 میلیون تومان از طرف وزارتخانه جذب کنیم. این مسئول عنوان کرد: در ادامه کارگروه استانی تحت عنوان کارگروه جهادی طرح شهید سلیمانی تشکیل شد و با پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه اکنون از 28 چمن مصنوعی که باید در استان قزوین احداث شود، سه چمن مصنوعی در مدت یک ماه به بهره‌برداری و افتتاح رسید و حداقل بیش از 40 درصد از پروژه عمرانی 25 چمن مصنوعی را در سطح استان پیش بردیم. وی بیان کرد: تمام ابلاغ اعتبارات به مناطق محروم واگذار شده و همه فضاهای ورزشی در داخل روستاها و مدارس دخترانه با اولویت احداث خواهد شد که خوشبختانه خیرین در روستاها همکاری خیلی خوبی داشتند به طوریکه برای هر چمن مصنوعی تقریباً 150 میلیون تومان از سوی خیرین مساعدت شد. یاوری تصریح کرد: با توجه به مشارکت 150 میلیون تومانی خیرین و تخصیص اعتبار 150 میلیون تومانی، فقط 100 میلیون تومان نیاز است که بتوانیم همه چمن‌های مصنوعی استان را به بهره‌برداری 100 درصدی برسانیم. وی بیان کرد: در صورت همکاری شهرداری ها و ارگان‌های مربوطه می‌توانیم برای شروع سال تحصیلی جدید 28 چمن مصنوعی را به مرحله افتتاح برسانیم؛ سالن‌های ورزشی پیش بینی شده هم در 5 نقطه محروم استان در شهرهای محمودآباد، خرمدشت، شریف‌آباد و طارم احداث خواهد شد. سرانه فضای ورزشی آبی استان صفر است این مسئول گفت: قبل از اجرای کار در کل استان 36 چمن مصنوعی داشتیم که با اجرای طرح شهید سلیمانی 28 چمن مصنوعی به این آمار اضافه خواهد شد. وی اضافه کرد: پیش از اجرای طرح سرانه ورزشی استان تقریباً 32 سانتی متر به ازای هر دانش آموز بود که پس از اجرای طرح به نیم متر رسیده که فضای استاندارد آن در کشور یک متر است. یاوری در پایان گفت: استانی هستیم که هیچ فضای ورزشی آبی نداریم یعنی سرانه فضای ورزشی آبی استان قزوین صفر است و جزو سه استان دارای چنین شرایطی هستیم و امیدواریم با حمایت مسئولان بتوانیم خدمات خوبی به دانش‌آموزان ارائه دهیم. انتهای پیام /