سه‌شنبه 1 خرداد 1403

38 محله کم‌برخوردار در استان قزوین شناسایی شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
38 محله کم‌برخوردار در استان قزوین شناسایی شد

حجت الاسلام حسین محمدزاده گفت:: 38 محله کم برخوردار در سطح استان قزوین با توجه به شاخص‌های آموزشی و تربیتی احصا شده که شامل 20 محله در شهر قزوین، اقبالیه 3 محله، تاکستان 5 محله، آبیک و آوج و بوئین زهرا هر کدام دو محله و الوند و البرز 4 محله است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ حجت الاسلام حسین محمدزاده در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که عصر دیروز (چهارشنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در زندگی انسان فرصت‌هایی وجود دارد که از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و می‌تواند زمینه‌ساز پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی و موجب رشد همه جانبه شخصیت دانش‌آموزان و نوجوانان باشد.

وی افزود: اوقات فراغت فرصت مغتنمی است و باید فعالیت‌های آموزشی و پرورشی حدود 45 هزار دانش‌آموز و 450 پایگاه تابستانی استان مطابق برش برنامه سالانه به شکل متنوع و جذاب‌تر از فعالیت‌های رسمی و متناسب با نیازهای روحی، عاطفی و اجتماعی دانش‌آموران اجرا شود. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: دست‌اندرکاران امر تعلیم و تربیت باید با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای صحیح آن در جهت شناسایی، پرورش و شکوفایی استعدادها تلاش کنند. وی بیان کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با توجه به آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های وزارتی، برنامه تشکیل مراکز و پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی به ویژه ایام تابستان را دنبال می‌کند که اجرای این امر مشارکت جدی سازمان‌ها و نهادهای مربوطه استانی را می‌طلبد. وجود 21 کانون فرهنگی تربیتی در استان محمدزاده خاطرنشان کرد: در اداره کل آموزش و پرورش استان 21 کانون فرهنگی تربیتی در سطح استان با جذب بیش از 12 هزار دانش‌آموز فعال است. وی بیان کرد: استان قزوین همچنین دارای 16 دارالقرآن با قابلیت جذب 4 هزار و 500 دانش‌آموز، 46 سالن ورزشی و دو مجموعه زمین چمن و 36 زمین چمن مصنوعی با جذب 10 هزار دانش‌آموز، 13 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی با جذب 6 هزار دانش‌آموز، مجموعه فرهنگی اردویی شهید بابایی با قابلیت جذب 50 هزار دانش‌آموز است که بخشی از ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای بحث غنی‌سازی اوقات فراغت به شمار می‌آید. این مسئول عنوان کرد: آبیک با 32 پایگاه 3 هزار دانش‌آموز را پوشش می‌دهد، اسفرورین با 15 پایگاه یک هزار و 200 دانش‌آموز، شهرستان البرز با 58 پایگاه 6 هزار دانش‌آموز، الموت شرقی 7 پایگاه و 500 دانش‌آموز، الموت غربی 9 پایگاه 750 دانش‌آموز و شهرستان آوج با داشتن 25 پایگاه و 2 هزار و 500 دانش‌آموز را پوشش می‌دهد. وی خاطرنشان کرد: بوئین‌زهرا با برخورداری از 45 پایگاه 4 هزار دانش‌آموز، تاکستان 48 پایگاه و 4 هزار دانش‌آموز، خرمدشت 20 پایگاه و یک هزار و 500 نفر، شال 15 پایگاه و یک هزار و 250 نفر، ناحیه یک قزوین 100 پایگاه و 11 هزار و 665 نفر و ناحیه دو قزوین 58 پایگاه و 7 هزار دانش‌آموز در بحث اوقات فراغت تابستانی فعالیت دارد. محمدزاده عنوان کرد: برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت 70 عنوان برنامه است که در رشته‌های مختلف به علاقمندان ارائه می‌شود. وی عنوان کرد: طرح یک روز برای فردا، طرح زیارت اولی‌ها، طرح قزوین گردی، بازدید از موزه و اماکن تاریخی و فرهنگی، طرح سینمای دانش‌آموزی، طرح قزوین گردی ویژه دانش‌آموزان، طرح تجلیل از نخبگان فرهنگی قرآنی و هنری بخشی از طرح‌هایی است که در تابستان امسال اجرایی می‌شود. این مسئول در پایان گفت: 38 محله کم برخوردار در سطح استان قزوین با توجه به شاخص‌های مربوط به آموزشی و پرورشی احصا شده که شامل 20 محله در شهر قزوین، اقبالیه 3 محله، تاکستان 5 محله، آبیک و آوج و بوئین زهرا هر کدام دو محله و الوند و البرز 4 محله است. انتهای پیام /