دوشنبه 2 مهر 1403

40 متر فاصله تا رسیدن به محبوس‌شدگان حادثه طبس

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
40 متر فاصله تا رسیدن به محبوس‌شدگان حادثه طبس

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: «همکاران ما حدود 40 متر باید مکنده را جلو ببرند تا انتهای تونل برسند و مابقی کارگران محبوس در زغالسنگ طبس را تخلیه کنیم.»

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، با اشاره به حضورش در طبس، اظهار کرد: از دهانه تونل وقتی وارد می‌شویم 800 متر با شیب 14 درجه باید پایین برویم تا به یک فضای سطح افق هست برسیم، آن سطح 550 متر است و امروز همکاران 510 متر را طی کرده‌اند و در حال تخلیه گاز متان هستند.

به گزارش فارس، وی افزود: وضعیت زمین‌شناختی این منطقه طبس که بسیار باارزش است، حدود 65 درصد از زغال‌سنگ کشور در این منطقه قرار دارد. از طریق قدیم گسل وارد منطقه طبس شده است، به علت برآمدگی و طاقدیسی وارد کرده و فشردگی را ایجاد کرده است، این فشردگی در برخی جا‌ها 80 سانتی‌متر و در برخی نقاط تا 2 متر و 20 سانتی‌متر عمق لایه زغال‌سنگ است. آنجا که فشردگی وجود ندارد گاز متان بیشتر است.

نامی ابراز کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد، هر یک متر مکعب زغال‌سنگ که برداشت می‌شود در مناطق مختلف جهان بین یک متر تا 20 متر مکعب گاز متان تولید می‌شود. نرخ گاز متان در این منطقه بین 5 تا 10 متر است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تأکید کرد: همکاران ما حدود 40 متر باید مکنده را جلو ببرند تا انتهای تونل برسند و مابقی کارگران محبوس در زغال سنگ طبس را تخلیه کنیم.

وی عنوان کرد: آماری فوتی‌ها تاکنون فعلاً 35 نفر هستند و 14 نفر هم در معدن محبوس هستند و ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم تا هر چه زودتر به آن‌ها دسترسی پیدا کنیم.

از میان اخبار

مرگ بیش از 44 کارگر معدن در نیمه نخست سال 1403

سقوط دانش‌آموز تبریزی از طبقه چهارم مدرسه