چهارشنبه 18 مهر 1403

68 درصد روستاهای خراسان شمالی از اینترنت برخوردار هستند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
68 درصد روستاهای خراسان شمالی از اینترنت برخوردار هستند

سید علوی مرتضوی گفت: در حال حاضر 68 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان خراسان شمالی از اینترنت برخوردار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی مرتضوی، مدیرل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: بیش از 51 هزار، مشتر اینترنت پرسرعت ثابت و 657 هزار مشتر اینترنت سیار در استان وجود دارند.

مرتضوی ادامه داد: براین اساس ضریب نفوذ شبه پهن باند در استان خراسان شمالی 79 درصد است.

وی افزود: در حال حاضر 68 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان خراسان شمالی به شبه پهن باند دسترسی دارند ه تعدادی از آنها از محل طرح USOو تعدادی دیگر توسط اپراتورهای تلفن همراه و مخابرات این دسترسی را پیدا رده اند.

این مقام مسئول برنامه هوشمندسازی مدارس را یی از مهمترین برنامه ها جهت تحقق دولت الترونیی برشمرد وگفت: در مرحله اول فرآیند اجرای هوشمند سازی 368 مدرسه در روستاهای خراسان شمالی در دستور کار قرار گرفت که به زودی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت و در مراحل بعدی سایر مدارس نیز از این امانات بهره مند خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی از اتصال 368 مدرسه استان به شبه ملی اطلاعات در طرح اتصال مدارس روستایی تا پایان اردیبهشت 99 خبر داد و افزود: مابقی مدارس براساس اولویت بندی آموزش و پرورش در این طرح قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات آزمایش و تحویل سرویس اینترنتی به مدارس، در فاز نخست در 219 مدرسه دارای سرویس ADSL و در فاز دوم 149 مدرسه فاقد سرویس ADSL آغاز شده و تا اتمام پروژه ادامه خواهد داشت. انتهای پیام /