شنبه 15 اردیبهشت 1403

70 درصد مودیان به تکالیف مالیاتی خود عمل کرده‌اند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
70 درصد مودیان به تکالیف مالیاتی خود عمل کرده‌اند

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: 70 درصد مودیان مالیاتی به تکالیف خود عمل کرده‌اند و تا امروز 230 هزار مودی اظهارنامه دوره چهارم خود را ارسال کرده‌اند.

مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه بیش از 230 هزار اظهار نامه دوره چهارم مالیات بر ارزش افزوده دوره زمستان توسط مودیان تکمیل و برای سازمان امور مالیاتی ارسال شده است گفت: اظهارنامه مالیاتی امسال در مقایسه با تعداد اظهار نامه‌های که در دوره مشابه صادر شده بود رشد قابل توجهی داشته است و این امر نشان می دهد که مودیان به تکالیف مالیاتی خود عمل کرده اند.

وی اظهار کرد: طبق بررسی های صورت گرفته آمارها نشان می دهد که تقریبا 70 درصد از مودیان به تکالیف خود عمل کرده‌اند و آمارها نسبت به سال گذشته نشان می دهد که مردم به تکالیف خود عمل کرده اند.

او بیان کرد: در اجرای مقررات ماده 3 تسهیل قانون تکالیف مودیان اعلام شده که سامانه مودیان آخرین مهلت استرداد قانونی یک ماه بعد از 31 فرودین ماه است.

موحدی تاکید کرد: برای اولین بار اظهار نامه در اختیار مودیان قرار داده ایم و مودیان طبق اطلاعاتی که در سامانه مودیان بارگذاری کرده‌اند مالیات پیش فرض برای آنها در نظر گرفته می‌شود. اگر به هر دلیلی پیش تر توسط مودیان مودیان در فرصت باقی مانده تمدید شده و تا 12 اردیبهشت این اطلاعات تکمیل و به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی