دوشنبه 16 مهر 1403

74 درصد مدارس غیردولتی قزوین استیجاری است / ساختمان‌های ناایمن مورد بررسی و بازنگری قرار بگیرند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
74 درصد مدارس غیردولتی قزوین استیجاری است / ساختمان‌های ناایمن مورد بررسی و بازنگری قرار بگیرند

در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین مطرح شد: در حال حاضر 74.5 درصد از فضاهای مدارس غیردولتی، استیجاری، 10.5 درصد فضاها خریداری و 15 درصد هم احداثی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ قاسم ابراهیم‌زاده عصر روز گذشته در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: از سال 1392 که آمار دانش‌آموزی استان قزوین 210 هزار نفر بود این منحنی همچنان رو به رشد بوده است.

وی افزود: پیش‌بینی آمار دانش‌آموزی استان برای سال 1401 حدود 250 هزار دانش‌آموز است بنابراین آموزش و پرورش استان قزوین به شدت به فضاهای آموزشی نیاز دارد. مدیر مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: حدود 285 مدرسه غیردولتی در سطح استان قزوین فعالیت دارند که 3 هزار و 480 نیروی آزاد در این مدارس شاغل هستند. وی تصریح کرد: حدود 10 درصد از دانش‌آموزان استان قزوین در فضاهای آموزشی غیردولتی مشغول به تحصیل هستند؛ از این رو استحکام بنای این مدارس دارای اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد. ابراهیم‌زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر 16 هزار و 411 دانش‌آموز در دوران ابتدایی، 3 هزار و 643 نفر در دوره متوسطه اول، 3 هزار و 946 نفر هم در دوره متوسط دوم مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند. 24 هزار دانش‌آموز استان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند وی عنوان کرد: هم اکنون 74.5 درصد از فضاهای مدارس غیردولتی، استیجاری بوده و 10.5 درصد فضاها خریداری و احداثی 15 درصد است. این مسئول تاکید کرد: تقریباً 74.5 درصد از فضاهای مدارس غیردولتی در منازل مسکونی مستقر بوده و از استحکام بنای لازم برخوردار نیستند و این امر چندمین بار است که در جلسه شورای آموزش و پرورش طرح موضوع می‌شود. وی اضافه کرد: استاندار محترم کنونی و استانداران وقت تاکید فراوانی داشتند مبنی برای اینکه سازمان مسکن و شهرسازی مشکل موسسین مدارس غیردولتی را در بحث احداث فضای آموزشی با تخصیص زمین علاج نماید. ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه 24 هزار دانش‌آموز استان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند؛ تصریح کرد: هرچند 15درصد از فضاهای مدارس غیردولتی احداثی است اما 40 درصد از 24 هزار نفر در همین فضا تحصیل می‌کنند. وی در پایان گفت: تقاضا داریم کمیته‌ای برای رفع مشکل مدارس غیردولتی تشکیل شود تا با حضور متولیان امر همچون سازمان مسکن و شهرسازی و شهردار و سایر مسئولان ذی‌ربط اقدامات لازم انجام شود. همه ساختمان‌های ناایمن مورد بررسی قرار بگیرند در ادامه این جلسه ابوالحسن کبیری اظهار کرد: لازم است که به بحث استحکام بنای مدارس توجه زیادی شود و چنانچه فضایی در معرض خطر بوده و احتمال حادثه وجود داشت، بررسی و اقدامات ضروری انجام شود که البته این امر هم ضوابط مشخصی دارد. وی تصریح کرد: هم اکنون این موضوع در تمام کشور ابلاغ شده که همه ساختمان‌های ناایمن مورد بررسی قرار بگیرند و این موضوع فقط برای رفع تکلیف نباشد. سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین تصریح کرد: کارگروهی متشکل از مسئولان امر همچون نمایندگان استانداری، شهرداری، مسکن و شهرسازی و دیگر مجموعه‌های مرتبط در آموزش و پرورش تشکیل شود تا همه موارد ایمنی مورد مداقه و بازنگری قرار بگیرد. وی در پایان عنوان کرد: قبل از وقوع حادثه هفته گذشته و فروریختن ساختمان متروپل در آبادان موضوعات مربوط به استحکام بناها با حساسیت پیگیری نمی‌شد اما این اتفاق باعث شد تا این مسئله مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. انتهای پیام /